لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۶

تعليق پروازهای شرکت‌های هواپيمايی آمريکايی و اروپایی به تل‌آویو


لوفتهانزا از جمله شرکت‌های هوایی است که پرواز خود به اسرائیل را لغو کرده است
لوفتهانزا از جمله شرکت‌های هوایی است که پرواز خود به اسرائیل را لغو کرده است

سازمان هواپيمايی فدرال آمريکا اعلام کرده است در پی اصابت يک موشک به نزديکی فرودگاه بن گوريون اسرائيل در روز سه‌شنبه برنامه پروازهای شرکت‌های هواپيمايی آمريکايی به اسرائيل برای دستکم ۲۴ ساعت لغو شده است.

ساعتی پيشتر شرکت‌های دلتا، يونايتد ايرلاينز و يو اس اير ويز اعلام کرده بودند که پروازهايشان را تا اطلاع ثانوی لغو می‌کنند.

به گزارش رویترز، تاکنون سه شرکت اروپایی ایر فرانس، لوفتهانزا و کی ال ام نیز پروازهای خود به تل‌آویو را به دلیل مسایل امنیتی و ادامه درگیری‌های غزه حالت به تعلیق درآورده‌اند.

در این میان شرکت فرانسوی ایرفرانس اعلام کرده که پروازها به تل‌آویو تا اطلاع ثانوی لغو خواهد بود.

شرکت آلمانی لوفتهانزا نیز اعلام کرده دستکم تا ۳۶ ساعت آینده پرواز به اسرائیل را به تعلیق درآورده است.

يک هواپيمای بوئينگ شرکت دلتا با ۲۷۳ مسافر و ۱۷ خدمه روز سه‌شنبه از نيويورک عازم تل‌آويو بود که در آسمان مديترانه با شنيدن خبر اصابت راکت به نزديکی فرودگاه بن گوريون مسير خود را تغيير داد و به پاريس رفت.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که سرنگونی هواپيمای مسافربری مالزيايی با موشک در شرق اوکراين باعث هراس شرکت‌های هواپيمايی شده است.

درخواست دبیر کل سازمان ملل برای صلح

در همین حال بان گی مون، دبير کل سازمان ملل، روز سه‌شنبه در يک کنفرانس مطبوعاتی در تل آويو از اسرائيل و فلسطينی‌ها خواست تا به خونريزی پايان داده و مذاکرات را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان گی مون گفت: «من پيام مشابهی برای اسرائيلی‌ها و فلسطينی‌ها دارم. جنگ را پايان دهيد، گفت‌وگو را آغاز کنيد و دلایل این مناقشه را ریشه‌یابی کنید تا در شش ماه يا يک سال آينده در شرايط مشابهی نباشيم.»

جنگ غزه، سه‌شنبه، ۳۱ تير، پانزدهمين روز خود را پشت سر گذاشت و تاکنون ۶۰۴ فبسطینی، ۲۸ سرباز اسرائیلی و دو غیرنظامی اسرائیلی کشته شده‌اند.

سازمان ملل می‌گوید که غیرنظامیان، هفتاد درصد از کشته‌شدگان فلسطینی را شامل می‌شوند.

XS
SM
MD
LG