لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۶

آمازون نخستین کالا را با پهپاد تحویل داد


شرکت آمازون برای اولین بار با پهپاد یک بسته به دم در خانه یکی از مشتریانش در انگلستان فرستاد.

این پرواز، آغاز یک دوره آزمایشی رساندن بسته‌های خرید مشتریان با پهپاد در مناطق روستایی انگلستان است. آمازون اسم این خدمات تازه‌اش را «پرایم ایر» گذاشته است.

به گزارش یو اس‌ای تودی، اولین بسته آمازون به مزرعه‌ای در پنج مایلی مرکز آزمایش پهپاد آمازون در شهر کمبریج ارسال شده است.

در حال حاضر این پهپادها، بسته‌های کمتر از پنج پوند (تقریبا دو کیلو و نیم) را در مدت زمان سی دقیقه پس از دریافت سفارش خرید، به مشتریان می‌رسانند.

این آزمایش، که در روز هفتم دسامبر انجام شد زیر نظر سازمان نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی کشوری بریتانیا صورت گرفت. آمازون اعلام کرده که این سازمان قبول کرده است که اگر در مورد امنیت این پروازها قانع شود اجازه ارسال این بسته‌ها را در مناطق روستایی این کشور صادر کند.

در حال حاضر و در این مرحله، ارسال بسته‌ها با پهپاد تنها برای دو مشتری که نزدیکی مرکز آزمایش آمازون زندگی می‌کنند، صورت می‌گیرد. این شرکت امیدوار است که طی ماه‌های آینده تعداد پروازهای آزمایشی‌ خود را افزایش دهد و کالاهای سفارشی تعداد بیشتری از افرادی را که در فاصله چند مایلی این مرکز زندگی می‌کنند برایشان با پهپاد بفرستد.

به گزارش گاردین،‌ در مرحله آزمایشی این پروازها فقط در نور روز باید انجام شوند. وضعیت آب و هوا هم در اجازه پرواز آنها نقش خواهد داشت. به عنوان مثال این پهپادها حق پرواز در روزهای بارانی، برفی و پرباد را ندارند.

اجازه انجام این پروازهای آزمایشی در انگلستان در اوایل تابستان صادر شد.

آمازون گفته که قصد دارد خدمات ارسال بسته با پهپاد را به خانه‌های مشتریانش از مناطق روستایی شروع کند و سپس این خدمات را به حومه شهرها و در نهایت به شهرهای بزرگ و کوچک، گسترش دهد. در حالی که پروازهای آزمایشی در انگلستان در حال انجام است، آمازون امیدوار است که بتواند کشورهای دیگر را هم قانع کند که به این بازار بپیوندند.

آمازون برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود که قصد دارد بسته‌های سفارشی مشتر‌یانش را با پهپاد بفرستد، اما برای ساخت این تکنولوژی به سه تا چهار سال زمان نیازمند است.

XS
SM
MD
LG