لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۴

خودرو الکتریکی اپل سال ۲۰۱۹ به بازار می‌آید


خودرو اپل
خودرو اپل

شرکت کامپیوتری اپل به تلاش‌هایش برای ساخت خودروی الکتریکی شتاب می‌بخشد. هدف اپل روانه کردن این خودرو به بازار مصرف تا سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش وال استریت ژورنال بعد از یک سال تحقیق و مطالعه، استخدام متخصصان خودرو از سراسر دنیا و همینطور جلساتی با نمایندگان قانونی در ایالت کالیفرنیا -که شرکت اپل در آن واقع است- این پروژه که نام رمز آن تیتان است، این پروژه شکل عملی‌تری به خود می‌گیرد. در اولین قدم قرار است تعداد اعضای این تیم سه برابر شود.

در حال حاضر در بخش خودروهای الکتریکی در آمریکا، شرکت تسلا یکه‌تاز بخش خودروهای لوکس و گران قیمت است و خودروی «لیف» ساخت شرکت نیسان، دیگر خودروی تمام الکتریکی و پرطرفدار است.

با آنکه اپل متخصصانی در حوزه خودروهای بدون سرنشین را هم در تیم خود دارد، اما افراد نزدیک به این پروژه می‌گویند که فعلا برنامه‌ای برای ساخت و توسعه خودروی بدون سرنشین در دستورکار اپل نیست. اما ممکن است در برنامه های دراز مدت به آن پرداخته شود.

آدرین لافرانس، معتقد است که با آنکه سیلیکون ولی متقاعد شده که آینده بدون شک در دست خودورهای بدون سرنشین است، اما هنوز موانع قانونی و تکنیکی زیادی پیش روی شرکت‌هایی مثل گوگل است که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به عقیده لافرانس، اپل قصد دارد ابتدا وارد بازار رقابت در صنعت خودرو سازی شود و بعد از ثبت نامش به عنوان یک رقیب جدی برای شرکتی مثل تسلا، شانسش را در ارائه خودروهای بدون سرنشین هم بیازماید.

کاری که اپل در صنعت ساخت تلفن‌های همراه کرد: در سال ۲۰۰۵، اپل با شرکت موتورلا همراه شده بود تا سرویسی برای ارائه موسیقی در تلفن‌های همراه عرضه کند. یک سال بعد آیفون- که چهره تلفن‌های دستی را برای همیشه عوض کرد-به بازار عرضه شد.

تعهد تازه اپل نشانه این است که این شرکت موقعیت‌های تازه ای را در صنعت خودرو سازی می‌بیند. باید منتظر ماند و دید چگونه فن‌آوری بدیعی که آیفون را به جهان عرضه کرد، چطور با ترکیب تکنولوژی، زیبایی و راحتی اینبار در عرصه خودروسازی چشم‌ها را خیره خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG