لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۵

عراقچی: توان موشکی ایران موجب پذیرش برجام شده است


سپاه پاسداران از آزمایش دو موشک بالستیک به‌نام‌های قدر اچ و قدر اف خبر داده است
سپاه پاسداران از آزمایش دو موشک بالستیک به‌نام‌های قدر اچ و قدر اف خبر داده است

عباس عراقچی، معاون وزارت‌خارجه ایران و از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌گوید هفت قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت در مذاکرات هسته‌ای نتیجه اراده مردم بود.

آقای عراقچی روز جمعه در همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت اگر کشوری توانمند نباشد، دیپلمات‌های آن حرفی برای گفتن نخواهند داشت و در مذاکرات هسته‌ای توانمندی مردم ایران برای طرف مقابل ترجمه شد.

آٔقای عراقچی در ادامه حرف‌هایش به سه توانمندی در ایران اشاره کرد و گفت توانمندی اول توانمندی نظامی ایران و توان موشکی این کشور بود.

سپاه پاسداران روز سه‌شنبه اعلام کرد مرحله نهایی یک رزمایش موشکی را برگزار کرده. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران شلیک موشک‌های بالستیک در چند مرحله و از نقاط مختلف ایران انجام شد.

روز چهارشنبه خبرگزاری‌های ایران گزارش دادند که سپاه دو موشک بالستیک به نام‌های قدر اچ و قدر اف را از ارتفاعات بخش شرقی البرز شلیک کرده است.

خبرگزاری فارس گزارش داده روی بدنه این موشک‌ها به زبان عبری نوشته شده که اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود. آمریکا روز ۱۸ اسفندماه اعلام کرد ایالات متحده از نزدیک گزارش‌های منتشره درباره آزمایش‌های موشک بالستیک از سوی ایران را دنبال می‌کند.

عباس عراقچی، معاون وزارت‌خارجه ایران مقاومت در برابر فشارهای تحریم و توانمندی هسته‌ای ایران را از عوامل دیگر رسیدن به برجام دانست. به‌گزارش خبرگزاری ایرنا او گفت کشورهای بزرگ اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای ایران را از بین ببرند، مذاکره نمی‌کردند و با وجود موشک‌ها و توان نظامی ایران بود که مجبور به مذاکره شدند.

بعضی از کشورهای غربی معتقدند که تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی جمهوری اسلامی را وادار به کوتاه آمدن از برنامه هسته‌ای خود کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:49 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG