لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۷

ابراز نگرانی شدید عفو بین‌الملل از وضعیت سلامت آرش صادقی


آرش صادقی در زمان اعتصاب غذا،عکس آرشیوی است
آرش صادقی در زمان اعتصاب غذا،عکس آرشیوی است

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد که ممانعت سپاه پاسداران از دسترسی فوری آرش صادقی، زندانی عقیدتی، به خدمات پزشکی «مصداق شکنجه» است.

به نوشته عفو بین‌الملل، آرش صادقی، فعال حقوق بشر، دچار مشکلات تنفسی و همچنین خونریزی داخلی ناشی از زخم معده شده و از دل‌درد و مشکلات گوارشی رنج می‌برد.

آرش صادقی که از سوی دادگاه انقلاب به اتهام‌هایی از قبیل ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، ارتباط با پژاک، حمایت از بهائیان و نامه‌نگاری با احمد شهید،که تا آذرماه گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران بود، جمعا به نوزده سال حبس محکوم شده، چند ماه پیش در اعتراض به بازداشت همسرش بیش از هفتاد روز اعتصاب غذا کرد.

پیشتر آرش صادقی در اعتراض به بازداشت همسرش،گلرخ ابراهیمی، بیش از ۷۰ روز اعتصاب غذا کرده بود که روز ۱۴ دی، خانم ابراهیمی به مرخصی آمد و آقای صادقی نیز به اعتصاب غذای خود پایان داد. خانم ابراهیمی در اوایل بهمن ماه دوباره به زندان بازگردانده شد.

گلرخ ابراهیمی برای نوشتن داستان منتشرنشده‌ای دربارهٔ سنگسار در ایران، به «توهین به مقدسات» متهم شده است.

عفو بین‌الملل نوشته نسخه چاپ‌نشده کتاب ابراهیمی، هنگامی که مأموران برای دستگیری وی و همسرش به خانه آنها رفته بودند کشف شده است.

آرش صادقی در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است. محدوديت های شدیدی عليه زندانيان سیاسی در فضای بند ۳۵۰ و خانواده هايشان اعمال می شود.

XS
SM
MD
LG