لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۴

انفجار خودروی انتحاری در اربیل پنج کشته برجای گذاشت


نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در نزدیکی محل انفجار در نزديکی ساختمان استانداری اربيل
نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در نزدیکی محل انفجار در نزديکی ساختمان استانداری اربيل

بر اثر انفجار يک خودروی انتحاری در نزديکی ساختمان استانداری اربيل، مرکز اقلیم کردستان عراق، رياست اقليم کردستان از هيئت وزيران برای يک جلسه فوری دعوت کرد.

گروه حکومت اسلامی (داعش) در حساب توئيتری خود مسئوليت انفجار را بر عهده گرفته است.

به گزارش الجزیره در اين انفجار دست‌کم پنج تن کشته و ۲۹ نفر زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرنگار اردیو فردا در اربیل، يک خودرو از نوع مرسدس بنز قصد داشت وارد استانداری اربيل در مرکز اين شهر شود که با ممانعت نيروهای امنيتی روبه‌رو شد. راننده خودرو که يک مهاجم انتحاری بود در اين هنگام خودرو را منفجر کرد. چندين خودروی اطراف انفجار آسيب ديدند و به ساختمان هم خسارت‌هايی وارد شد.

وزير بهداشت اقليم کردستان نیز کشته شدن چهار تن و زخمی شدن دست‌کم ۲۹ تن را تأیید کرده و از آسیب دیدن پانزده خودرو در اطراف محل انفجار خبر داده است. رئيس پليس اربيل نیز از آغاز تحقيقات خبر داده است.

پیشتر شهر اربيل که از امن‌ترين مناطق عراق به شمار می‌رفت با تهديد پيشروی نيروهای داعش روبه‌رو شد، اما حملات هوايی نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا توانست از ادامه اين پيشروی جلوگيری کند.

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، اواسط آبان‌ماه، مجوز اعزام ۱۵۰۰ نيروی نظامی ديگر را به عراق صادر کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفيد، در اين باره گفت: «اين نيروهای نظامی برای مشاوره و آموزش‌های لازم به پيشمرگ‌های کرد و نيروهای امنيتی عراق جهت مقابله با گروه حکومت اسلامی به اين کشور اعزام می‌شوند.»

به گفته وی، اين نيروهای نظامی که قرار است در خارج از شهرهای بغداد و اربيل مستقر شوند، به طور مستقيم درگير جنگ نخواهند بود.

XS
SM
MD
LG