لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

سجاد محرابی: ۱۱ سال است ملی پوشم اما موتور گازی هم ندارم


دو عضو تیم ملی بوکس ایران که برای یک ماه و خارج از برنامه‌های فدراسیون راهی چین شده بودند، دلیل سفر خود را «مشکلات معیشتی و امکانات تمرینی» عنوان کردند.

یک ماه پیش فدراسیون بوکس اعلام کرد فروتن گل آرا و سجاد محرابی با گرفتن مرخصی، راهی چین شده‌اند تا به تمرین و مسابقه بپردازند. اما خبرگزاری ایسنا نوشت این دو قهرمان ملی برای شرکت در «مسابقات زیرزمینی» به چین رفته‌اند.

نشر مطالبی در خصوص احتمال برنگشتن آن‌ها، باعث شد فدراسیون نیز موضع متفاوتی بگیرد. خبرگزاری ایرنا نوشت: «با تاخیر در بازگشت، حاشیه ها آغاز شد. تا جایی که سخن از پناهندگی و فرارشان از کشور به میان آمد. اولتیماتوم فدراسیون به سجاد و فروتن نیز بر شایعات دامن زد.»

وقتی در مدت زمان مقرر بازنگشتند، دبیر فدراسیون بوکس گفت گل آرا و محرابی از تیم ملی اخراج شده و این فدراسیون، نفرات دیگری را برای اعزام به مسابقات گزینشی المپیک، جایگزین خواهد کرد.

این موضع فدراسیون، با اظهارات استکی مربی تیم ملی در تضاد بود. او به خبرگزاری ایسنا گفت: هر دوی این بوکسورها در شرایط سختی از نظر مالی قرار دارند و مدیر تیم‌های ملی با درخواستشان موافقت کرد. بوکسورهای ما به خاطر کمبود منابع مالی، در فشار شدیدی هستند. شاید گفتنش درست نباشد اما یکی از این بوکسور‌ها وقتی با من صحبت می‌کرد به خاطر فشار مالی به گریه افتاد.»

فروتن گل آرا پس از بازگشت، با تکذیب شایعات گفت این سفر از‌‌ همان ابتدا قرار بوده یک ماه باشد و با اجازه و هماهنگی عازم چین شدیم. چگونه ممکن است از تیم ملی کنار گذاشته شوم در حالیکه خودشان اجازه سفر را صادر کردند.

گل آرا یادآور شد: نه به صورت غیرقانونی از کشور خارج شدیم و نه مخفیانه. با بلیتی که از ابتدا تهیه شده بود، برگشتیم. اما بیش از ۴۰۰ تماس داشتم که جریان خروج از کشور را پرسیدند. واقعاً آرامش از خانواده‌ام سلب شده.

سجاد محرابی نیز با اشاره به اینکه سال‌ها مجانی در اردوی تیم ملی بوده و مجانی مسابقه داده است، گفت: «۱۱ سال است عضو تیم ملی هستم اما یک موتور گازی هم ندارم. در حالیکه آنجا بوکسور ۲۰ ساله چینی با اتومبیل آخرین سیستم به تمرین می‌آمد.»

محرابی در مصاحبه با روزنامه ایران ورزشی، دلیل حضورش در چین را مسائل مالی و امکانات تمرینی عنوان کرد و گفت: بدون دستمزد در ایران، جواب خانواده را چه بدهم؟ هیچکس به ما توجه نمی‌کند. یک فرد منصف بیاید مقایسه کند. ما برای رفت و آمد هم با مشکل مواجهیم. اگر نیمی از امکانات حریفان را بدهند، قهرمان المپیک می‌شویم.»

فروتن گل آرا ملی پوش وزن ۶۹ کیلوگرم که آخرین عنوانش مدال طلا و عنوان فنی‌ترین مشتزن در تورنمنت اسلواکی است، به خبرگزاری ایرنا گفت: «۱۴ سال است که عضو تیم ملی هستم و هرگز ذره ای کم نگذاشتم. بیش از ۱۰ مدال در مسابقات آسیایی و بین المللی گرفته‌ام.»

سرانجام فدراسیون بوکس تصمیم گرفت در ۷۵ کیلوگرم سجاد محرابی در رقابت‌های انتخابی حضور پیدا کند. او نیز پس از پیروزی مقابل مسعود خزایی و انصراف سیاوش امیدی، صاحب دستکش تیم ملی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک شد.

درباره فروتن گل‌ آرا تصمیم دیگری اتخاذ شده است و از حضور در مسابقات گزینشی بازمانده. طبق اعلام فدراسیون، اگر ایران نتواند در ۶۰ کیلوگرم سهمیه‌ بگیرد، گل آرا گزینه اعزام به رقابت‌های بعدی انتخابی المپیک به میزبانی جمهوری آذربایجان خواهد بود.

XS
SM
MD
LG