لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۲

کامرون: گروه «حکومت اسلامی» بايد در عراق و سوريه نابود شود


ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، روز جمعه، از پارلمان اين کشور خواست تا با حملات هوايی ارتش اين کشور به مواضع گروه «حکومت اسلامی» (داعش) در عراق موافقت کند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر بریتانیا اگرچه تاکید کرد که حکومت اسلامی باید هم در عراق و هم در سوریه نابود شود اما این کشور هنوز برنامه‌ای برای مشارکت در حملات هوایی علیه این گروه در سوریه ندارد.

آقای کامرون گفت که حملات این کشور به حکومت اسلامی در عراق «میتواند سالها طول بکشد.»

وی «حکومت اسلامی» را تهديدی برای بريتانيا خواند و افزود: «ما وظیفه داریم در این عملیات مشارکت کنیم. این کار برای حفاظت از مردم در خیابان‌های بریتانیاست.

دیوید کامرون در عین حال گفت: «این نیروهای امنیتی عراق هستند که باید خلافت اسلامی را نابود کنند. بریتانیا میتواند به آنها کمک کند.»

اد ميليبند، رهبر حزب کارگر از نخست وزير بريتانيا حمايت کرده اما برخی از نمايندگان حزب محافظهکار حمله به مواضع داعش در عراق را کافی نمیدانند و خواستار حمله هوايی به جنگجويان داعش در سوريه هستند.

اد میلیبند میگوید برای شکست داعش نیاز به حضور نیروی زمینی در عراق است و ارتش این کشور و نیروهای کرد میتوانند این نقش را ایفا کنند.

وی افزود که داعش مسلمانان را به قتل میرساند.

باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا روز سه شنبه اول مهرماه تاکيد کرد که جنگ عليه شبه نظاميان گروه حکومت اسلامی در عراق و سوريه ادامه خواهد يافت و وعده داد که در اين مسير حتی ائتلاف بزرگتری را شکل خواهد داد.

آمريکا از ماه گذشته ميلادی ده‌ها حمله هوايی عليه مواضع اين گروه افراطی در عراق انجام داده است.

در روزهای اخیر، آمریکا و هم پیمانانش مواضع «حکومت اسلامی» را در سوریه مورد حمله قرار دادهاند.

XS
SM
MD
LG