لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۶

حملات مسلحانه در پایتخت کانادا؛ مرگ یک سرباز و فرد مهاجم


پارلمان کانادا و دو نقطه دیگر از پایتخت این کشور روز چهارشنبه، ۳۰ مهر شاهد حملات مسلحانه‌ای بود که به مرگ یکی از سربازانی که در کنار بنای یادبود جنگ نگهبانی می‌دادند، انجامید.

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از پلیس کانادا گزارش داده سه مورد تیراندازی‌ روز چهارشنبه رخ داده و یک مهاجم کشته شده است. اما مهاجم یا مهاجمان احتمالی دیگر تحت تعقیب هستند.

چاک بنوا، سخنگوی پلیس اتاوا در این رابطه گفت: «سه تیراندازی روز چهارشنبه روی داده که یکی در بنای یادبود جنگ، یکی دیگر در ساختمان پارلمان و حمله دیگر در یک مرکز خرید بوده است.»

وی افزود، این حملات در شعاع یک و نیم کیلومتری و به طور تقریبا هم‌زمان انجام شده است.

در این حال یک ببمارستان در اتاوا اعلام کرده که سه مجروح ناشی از این حملات را بستری کرده که حال دوتن از آن‌ها خوب است. اما سربازی که در پی این حمله در بنای یادبود جنگ تیر خورده بود، کشته شده است.

با کشته شدن یکی از مهاجمان، عملیات تعقیب پلیس برای مهاجم یا مهاجمان دیگر در جریان است.

تیراندازی در ساختمان پارلمان کانادا
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:51 0:00

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که ساختمان پارلمان محصور شده و استفن هارپر، نخست وزیر کانادا هم به مکانی امن منتقل شده است.

این خبرگزاری به نقل از یک کارگر ساختمانی که در نزدیکی پارلمان حضور داشته جزییات بیشتری از ماجرا را شرح داده است.

به گفته او، یک مرد مسلح که لباس سیاه بر تن داشت و با یک پارچه سر و صورت خود را پوشانده بود با در دست داشتن یک اسلحه به داخل ساختمان گریخته است.

وی در ادامه گفت که فرد مسلح از کنار یک زن و کودک گذشت و جلوی یک ماشین را گرفت و بعد از ربودن خودرو به محوطه پارلمان رفت.

رویترز همچنین گزارش داده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت وگویی تلفنی با استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در مورد این حمله داشته است.

روز دوشنبه گذشته نيز يک شهروند ۲۵ ساله کانادايی که به گروه‌های اسلامی افراطی گرويده بود، دو سرباز کانادايی را در محوطه پارکينگی در «کبِک» زير گرفت و يکی از آن ها را کشت. اما در نهایت خود او نیز در تعقيب و گريز با پليس کشته شد.

در پی اين واقعه کانادا، آماده‌باش امنيتی خود را از حالت عادی به متوسط افزايش داد. اين شخص چهار ماه قبل، هنگامی که می‌خواست به ترکيه پرواز کند به ظن پيوستن به نيروهای افراطی اسلام‌گرا در سوريه، بازداشت و سپس رها شده بود.

XS
SM
MD
LG