لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

شوک زمستانی فیفا به باشگاه استقلال تهران


سبدرضا افتخاری،مدیر عامل استقلال
سبدرضا افتخاری،مدیر عامل استقلال

فدراسیون جهانی فوتبال، باشگاه استقلال را به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی‌هایش به بازیکنان خارجی، از فعالیت‌های نقل‌ و انتقالاتی منع کرد.

سرور جباروف و آندرانیک تیموریان از پنجره زمستانی وارد باشگاه شده‌اند و حالا در صورت اعمال تصمیم فیفا، نمی‌توانند آبی پوشان را همراهی کنند.

در سال‌های اخیر، مدیرعاملان استقلال بدون توجه به ضعف بنیه مالی باشگاه و با وجود آگاهی از ناتوانی در پرداخت تعهدات، اقدام به جذب بازیکنان خارجی کرده که اغلب این بازیکنان نیز تاثیر فنی مطلوبی در باشگاه استقلال نداشته‌اند.

این اتفاق بارها در دوران مدیریت فتح‌الله‌زاده، واعظی آشتیانی، افشارزاده و افتخاری رخ داده و سرانجام، فیفا حکم به محرومیت در نقل و انتقالات داده است.

عادل شیحی، جی لوید ساموئل، لیام ردی، پرو پئیچ و هندریک هلمکه بازیکنان سابق استقلال هستند که در ماه‌های اخیر، خبر شکایت‌شان به فیفا منتشر شده بود.

خبرگزاری ایسنا نوشته یکی از دلایل پرداخت دیرهنگام، تعلل مسعود معینی عضو هیات مدیره استقلال بود که باعث شد اداره مالیات، حساب باشگاه را خالی کند.

حالا استقلال که شرایط مطلوبی در لیگ برتر ندارد و بازی سختی با السد قطر پیش رو خواهد داشت، باید بدون استفاده از یاران جدیدش به میدان برود.

پیشتر با سهل انگاری مقداد نجف‌نژاد از مدیرعاملان فاقد تخصص ورزشی در استقلال، ارسال دیرهنگام فهرست به کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد این تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

بازیکن و سرپرست سابق استقلال با انتقاد از وضعیت مدیریتی این باشگاه می‌گوید آنها به جای تامین منابع مالی، مشغول مصاحبه بوده‌اند.

اشاره میرشاد ماجدی به حسن زمانی است که تاکنون بارها در خصوص مسائل فنی صحبت کرده و با واکنش علیرضا منصوریان مواجه شده است.

باشگاه استقلال بعد از اینکه مطلع شد از نقل و انتقالات محروم شده، تصمیم گرفت برای تغییر رای، نامه‌ای به کمیته حل اختلاف فیفا ارسال کند.

اما ماجدی به خبرگزاری ایسنا می‌گوید: « AFC تذکر داده بود و مطمئناً قصور از مدیران استقلال رخ داده. متاسفانه برخی مدیران فکر می‌کنند جهان مثل ایران است که مشکلات با پادرمیانی حل شود. افتخاری، جهانیان، معینی، زمانی و توفیقی که در باشگاه هستند باید پاسخگو باشند.»

فرشید باقری بازیکن استقلال که جدایی‌اش قطعی شده بود، برای دریافت رضایت نامه مراجعه کرده اما با مخالفت سرمربی آبی پوشان مواجه شده است.

باقری قصد داشت فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد. در حالی که با حذف احتمالی سرور و آندو از فهرست استقلال، منصوریان با کمبود بازیکن مواجه می‌شود و نمی‌تواند از وجود باقری چشم‌پوشی کند.

حالا ارجاع پرونده به کمیته استیناف فیفا، هم می‌تواند حکم صادر شده را لغو کند و هم ممکن است اوضاع را بدتر کند.

در صورت تایید حکم، محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی، به پنجره مهم تابستانی نیز کشیده خواهد شد. موضوعی که صدمه‌ای غیر قابل جبران به پیکر این باشگاه مردمی وارد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG