لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۲

سه کشته و دهها مجروح بر اثر انفجار يک ساختمان در نيويورک


به گفته مقامات شهری در نيويورک بر اثر وقوع انفجار در دو ساختمان مسکونی پنج طبقه در محله هارلم شرقی روز چهارشنبه ۱۲ مارس ( ۲۱ اسفند ) حداقل سه نفر کشته ، حدود ۷۰ نفر مجروح و نه نفر ديگر نيز فعلا مفقود شده اند.
به گزارش خبرگزاری ها از جمله رویترز تحقيقات اوليه نشان می دهد که ظاهرا نشتی لوله های گاز در ساختان دليل اصلی انفجار بوده که بر اثر آن تمام ساختمان آتش گرفته و فرو ريخته و ساختمان جنبی آن نيز به شدت آسيب ديده است.
مسئولان امداد می گويند که جستجوی برای يافتن قربانيان احتمالی بيشتر در اين حادثه ادامه دارد و به نظر می رسد که تعداد تلفات افزايش خواهد يافت. تعدادی از مجروحان حادثه به شدت سوخته اند و جراحات آنها بسيار خطرناک توصيف شده است.
سخنگوی شرکت گاز محلی می گويد که حوالی ساعت ۹ صبح ساکنان يکی از ساختمان های همان خيابان در يک تماس تلفنی موضوع نشت گاز را خبر داده است . اين شرکت به سرعت ماموران خود را به منطقه اعزام می کند ولی آنها درست چند دقيقه پس از وقوع انفجار به محل حادثه می رسند.
به گفته مسئولان شرکت گاز محلی هنوز صد در صد قطعی نيست که دليل وقوع اين انفجار نشت گاز بوده است. آنها تاکيد می کنند که در اواخر ماه فوريه کنترل های دوره ای در مورد لوله های گاز اين منطقه انجام شده و هيچ نشانه ای از نشت گاز ديده نشده بود.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان مقامات دفتر مهندسی و ساختمان شهرداری می گويند که سال گذشته يکی از اين دو ساختمان لوله کشی گاز داخلی را تکميل کرده بود و صاحبان ساختمان ديگر نيز در سال ۲۰۰۸ به خاطر تعمير نکردن ترک هايی که ديوارهای عقب ساختمان به وجود آمده بود ، جريمه شده اند.
اين دو ساختمان در مجموع ۱۵ واحد مسکونی داشتند و در طبقه هم کف و اول آنها يک مغازه پيانو فروشی و يک کليسای کوچک وجود داشت.
محله هارلم شرقی در منهتن نيويورک سابقا يکی از محله های اصلی سکونت مهاجران پورتوريکوئی بود.
اين انفجار در نزديکی تقاطع خيابان ۱۱۶ و پارک اونيو روی داد.
XS
SM
MD
LG