لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

تحقیق اف بی آی درباره یک شرکت ایرانی حمل و نقل در لس آنجلس


شبکه خبری ای بی سی در آمريکا گزارشی منتشر کرده است که در آن گفته می شود ماموران فدرال در لس آنجلس درباره يک شرکت حمل و نقل و مالک ايرانی آن تحقيق می کنند.

اين شرکت از طريق يک برنامه مهاجرتی در آمريکا آغاز به فعاليت کرده که بر اساس آن به سرمايه گذاران ثروتمند خارجی اجازه می دهد با سرمايه‌گذاری ۵۰۰ تا يک ميليون دلار از دولت آمريکا ويزا و کارت سبز دريافت کنند.

اين گزارش به نقل از منابع پليس حاکی است، نام شرکت در يک سند محرمانه وزارت امنيت داخلی برده شده بود و اين موضوع نگرانی هايی را بوجود آورد که ممکن است عوامل دولتی ايران از اين برنامه ويژه ويزا برای رخنه به آمريکا استفاده کنند.

منابع آگاه در آژانس ناظر بر برنامه مهاجرت به ای بی سی گفته‌اند، آنها از ناتوانی در رد صلاحيت شرکت پس از هشدار منابع امنيتی شوکه شده‌اند. اين يادداشت يادآور می‌شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران تلاش کرده تا از اين مسير برای رخته به آمريکا بهره برداری کند.

شبکه‌ ای بی سی می گويد اين برنامه می‌تواند راهی مناسب برای سرمايه گذاران ثروتمند خارجی جهت کوتاه کردن دريافت کارت سبز باشد. آنها بايد بين ۵۰۰ هزار تا يک ميليون دلار در يک شرکت تضمين شده يا پروژه ای که در آمريکا شغل ايجاد می کند سرمايه گذاری کنند تا بتوانند از مزايای آن بهره‌مند شوند.

در اين گزارش به نقل از چارلز گراسلی سناتور آمريکايی گفته می شود موضوع شرکت آمريکن لجيستيک را اخيرا برخی منابع امنيتی با او در ميان گذاشتند.

از سوی ديگر مسئولان اين شرکت دعوت به مصاحبه را رد کردند، اما يکی از وکلای شرکت گفت، نه شرکت و نه مالک آن ،عليرضا مهدوی، درگير فعاليت های غير قانونی نبوده اند.

در گزارش ای بی سی گقته می‌شود، شرکت همچنان اصرار دارد که اين گواهينامه بخشی از برنامه ويزای مهاجرت است.

گزارش حاکی است کارمند سابق TTC مظنون به ارتباط با يک شبکه تروريستی ايران است که در توطئه های بمب گذاری و برخی سوء قصدهای نافرجام درگير بود ه است. در ۲۰۱۲، منابع دولت فدرال ، به طور رسمی به مقام های اداره مهاجرت توصيه کردند تا صلاحيت American Logistics را برای برنامه مهاجرت تجديد نکند. انان هشدار دادند ادامه فعاليت اين برنامه احتمالا پيامدهايی جدی برای امنيت ملی خواهد داشت.

شبکه ای بی سی می گويد سناتور گراسلی، رئيس کميته قضايی سنا، و منتقد اعطای ويزا به سرمايه گذاران خارجی، با ابراز نگرانی در اين زمينه هشدار داده است.

--------------------------------------

منبع:صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG