لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

بیل گیتس در میان نامزدان پیشنهادی برای معاونت ریاست جمهوری کلینتون


بیل گیتس موسس مایکروسافت
بیل گیتس موسس مایکروسافت

براساس‌ ای میل هایی که وبسایت ویکی لیکس اخیرا فاش کرده در مراحل اولیه کارزار انتخاباتی خانم کلینتون افراد گوناگونی، از موسس مایکروسافت و مدیر عامل شرکت اپل گرفته تا برنی سندرز سناتوری که خود را سوسیالیست معرفی می کند، برای مقام معاونت ریاست جمهوری او پشنهاد شده بودند.

وبسایت «پولیتیکو» در گزارش کوتاهی می نویسد روز ۱۷ مارس ۲۰۱۶ جان پودستا مدیر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در‌ ای میلی ضمن تبریک پیروزیهای او در رقابت‌های مقدماتی حزب دمکرات، فهرستی از «افراد مناسب برای مقام معاونت ریاست جمهوری» را به او پیشنهاد می دهد.

در میان مدیران اقتصادی افرادی مثل بیل گیتس موسس مایکروسافت و تام کوک مدیرعامل شرکت اپل نیز دیده می شوند.

یکی از نمونه‌های جالب از همسویی صاحبان و مدیران شرکت‌های اقتصادی با کارزار هیلاری کلینتون‌ ای میلی است که هووارد شولتز مدیرعالم شرکت استارباکس در ژوئیه ۲۰۱۵ برای چریل میلز یکی از مسئولان کارزار اتنخاباتی خانم کلینتون فرستاده است.

آقای شولتز در این ای میل به زبان سفیر خانم کلینتون برای نسل جوان صحبت می کند و توصیه می کند:«حلقه مشاوران و مقامات اصلی در دولت آینده خانم کلینتون باید وضعیت موجود را پس زده و درک کننده که در جهان امروز چگونه می توان یک مارک (برند) را ساخت. خود خانم کلینتون اکنون یک مارک است. این مستلزم یک افق دید روشن در مورد آینده و متکی به حقیقت و اصالت است که باید براساس ارتباط عاطفی پایدار با رای دهندگان ساخته شود.»

وبسایت «دیلی اینتلجنسر» یادآوری می کند که از یک‌ای میل دیگر مقامات ارشد کارزار انتخاباتی خانم کلینتون اینطور برمی آید که از همان ابتدا تیم کین به عنوان مناسبت‌ترین فرد برای معاونت هیلاری کلینتون انتخاب شده بود.

احتمالا حضور تعداد زیادی از صاحبان و مدیران شرکت‌های اقتصادی در فهرستی که برای نامزدان معاون خانم کلینتون پیشنهاد شده بود واکنشی بوده است به موفقیت‌های سریع دونالد ترامپ در رقابت‌های مقدماتی بین نامزدان حزب جمهوری خواه.

در عین حال این فهرست شاهدی است از ترکیب ائتلافی دمکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که در برگیرنده گرایش‌های متضادی است. این فهرست از یک سو شامل سیاستمدار چپ گرایی مثل برنی سندرز و از سوی دیگر شامل میلیاردرهاست.

XS
SM
MD
LG