لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

بدهی «۶۵ هزار میلیارد تومانی» دولت به تامین اجتماعی


يک ماه پس از گفته های معاون درآمد سازمان تامين اجتماعی درباره بدهی ۹۲ هزار ميليارد تومانی دولت به اين سازمان، معاون اداری تامين اجتماعی رقم بدهی‌های دولت را ۶۵ هزار ميليارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تسنيم رحيم اردلان، معاون اداری سازمان تامين اجتماعی روز جمعه ۱۶ مرداد، اعلام کرد که بدهی دولت به سازمان تامين اجتماعی، از ۴ هزار ميليارد تومان درسال ۸۴، به ۶۵ هزار ميليارد تومان در سال ۹۴ افزايش يافته است.

به گفته آقای اردلان، اگر دولت هر سال بخشی از اين بدهی‌ها را پرداخت نکند، سازمان تأمين اجتماعی با «مشکل بزرگی» مواجه خواهد شد.

او از نمايندگان مجلس خواست که دولت را موظف کنند تا در بودجه‌های ساليانه رقمی را برای پرداخت اين بدهی‌ها اختصاص دهد.

گفته‌های آقای اردلان درحالی بیان شده که محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامين اجتماعی، روز دوشنبه، ۱۵ تير، گفته بود که دولت بدهی ۹۲ هزار ميليارد تومانی خود به اين سازمان را «پذيرفته» و برای پرداخت آن « کميته ساماندهی» تشکيل داده است.​

براساس گزارشها، بدهی دولت به سازمان تامين اجتماعی هر ساله افزايش يافته است.

تقی نوربخش، مدير عامل سازمان تامين اجتماعی، روز يکشنبه، ۲۹ تير ۹۳، از بدهی ۶۰ هزار ميليارد تومانی دولت به اين سازمان خبر داده و گفته بود که اين بدهی از دولت قبل بر جای مانده است.

آقای نوربخش در مهر ماه سال ۹۲ نيز از بدهی ۵۴ هزار ميلياردی دولت به تامين اجتماعی خبر داده بود.

پس از انتصاب سعيد مرتضوی به رياست سازمان تامين اجتماعی از سوی محمود احمدی‌نژاد، علی اکبر خباز‌ها، رييس کانون بازنشستگان صندوق تأمين اجتماعی، ۲۲ فروردين ۹۱ اعلام کرد که بدهی ۳۵ هزار ميليارد تومانی دولت به صندوق تامين اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت شده است.

اين در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری سابق ايران، يک سال پيش از آن در نخستين نشست خبری خود در سال ۹۰ گفته بود که دولت هيچ گونه بدهی به سازمان تامين اجتماعی ندارد.

پس از اين سخنان، رحمت‌الله حافظی، مدير عامل سازمان تامين اجتماعی، گفته بود که تا سال ۸۹ حجم تعهدات دولت به صندوق تامين اجتماعی ۲۳ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان بوده است.

XS
SM
MD
LG