لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۴

بازداشت محمدعلی هاشمی راد، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی


محمدعلی هاشمی راد، معروف به ناصر هاشمی راد، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی
محمدعلی هاشمی راد، معروف به ناصر هاشمی راد، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی

وب‌سايت خبری ملی‌مذهبی‌های ايران روزچهارشنبه ، ۵ آذر، خبر داد که محمدعلی هاشمی راد، معروف به ناصر هاشمی راد، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی، که پيش از اين به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود،روز دوشنبه ۳ آذر از سوی اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت و روانه زندان شده است.

به گزارش اين وب سايت، ناصرهاشمی راد از ابتدای سال ۱۳۹۰ در رابطه با عضويت در شورای فعالان ملی – مذهبی «بار‌ها» توسط بازجويان اطلاعات سپاه پاسداران مورد بازجويی قرار گرفته و در سال ۱۳۹۱ بازداشت شده بود.

وی درنهايت پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی يحيی پيرعباسی با اتهاماتی چون «تبليغ عليه نظام و تاسيس شورای فعالان ملی-مذهبی» در دادگاه بدوی به ۱۱ سال زندان محکوم و اين حکم در دادگاه تجديد نظر تائيد شده بود.

اين عضو شورای فعالان ملی-مذهبی همچنين روز شنبه ۲۶ مرداد سال ۹۲ به دنبال احضار به شعبه دو دادسرای اوين بازداشت و پس از يک روز آزاد شده بود.

براساس گزارشها ناصر هاشمی فارغ التحصيل دکترای اقتصاد و از کارمندان سازمان مديريت و برنامه ريزی است.

وب‌سايت خبری ملی‌مذهبی‌های ايران همچنين روز پنج‌شنبه، ۱۵ آبان، خبر داده بود که رويين عطوفت، فعال فرهنگی اين جريان سياسی، در دادگاه تجديد نظر به ده سال حبس و دو سال محروميت از «فعاليت در احزاب و گروه‌ها» محکوم شده است.

اين دو حکم صادر شده برای اين دو فعال ملی،مذهبی از جمله احکام طولانی و سنگين صادر شده در سال‌های اخير و پس از اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ است.
صدور اين احکام در حالی است که تعداد زيادی از فعالان جريان سياسی ملی‌مذهبی و همچنين حزب نهضت آزادی ايران پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شده و تعدادی از آنان همچنان در زندان به سر می‌برند.

عليرضا رجايی، فعال ملی‌مذهبی و روزنامه‌نگار، که به چهار سال حبس محکوم شده از سال ۹۰ در زندان به سر می‌برد.
عماد بهاور، مسئول شاخه جوانان و عضو دفتر سياسی نهضت آزادی ايران، نيز که سال ۸۸ دستگير و به هفت سال زندان محکوم شده هم‌چنان زندانی است. وی در دادگاه اوليه به ده سال زندان محکوم شده بود.

امير خرم از اعضای نهضت آزادی ايران نيز که به شش سال زندان محکوم شده از شهريور ۹۰ زندانی شده است.

XS
SM
MD
LG