لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

شبی تلخ برای گروه ايران در جام جهانی فوتبال


در فاصله کمتر از ۱۰۰ روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۱۴، ديدار‌های دوستانه فوتبال در سراسر جهان برگزار شد. نکته جالب اينکه هر چهار تيم گروه F جام بيستم، مقابل رقبای نه چندان مطرح خود متوقف شدند.
ايران در ورزشگاه آزادی با نتيجه ۲-۱به گينه باخت. آرژانتين با تمام ستاره‌هايش مقابل رومانی به تساوی بدون گل رسيد. همين نتيجه در بازی نيجريه با مکزيک تکرار شد. بوسنی و هرزگوين هم نتيجه را به مصر واگذار کرد.
آرژانتين در شهر بخارست به ديدار رومانی رفت. سرجيو رومرو، پابلو زابالتا، فدريکو فرناندز، ليونل مسی، خاوير ماسکرانو، خوزه ماريا باسانتا، گونزالو هيگوآين، مارکوس روخو، آنخل دی ماريا، فرنادو گاگو و سرجيو آگوئرو بازيکنان اصلی آلبی سلسته بودند.
آلخاندرو سابلا سرمربی آرژانتين، چهار تعويض در نيمه دوم انجام داد تا لوکاس بيليا، رودريگو پالاسيو، اسکيل لاوتزی و ماکسی رودريگر هم فرصت حضور در ميدان را داشته باشند.
ليونل مسی در بين مسابقه دچار حالت تهوع شد. وضعيتی که قبلاً در بازی با ونزوئلا نيز برای او پيش آمده بود. با اين حال، مسی ۹۰ دقيقه در ترکيب تيمش بود. مسئولان ورزشگاه به خاطر ترس از هجوم هواداران لئو، او را از درب ديگری خارج کردند.
به رغم تساوی آرژانتين مقابل تيمی که به جام جهانی راه نيافته، رسانه‌های اين کشور، ايران را هم زير ذره‌بين برده و نقد کردند. روزنامه "اوله" از بازی ايران مقابل گينه به عنوان نمايشی ضعيف ياد کرد و عملکرد شاگردان کی‌روش در نيمه نخست را انتقادآميز دانست. در عين حال به روند گلزنی‌های رضا قوچان‌نژاد هم اشاره کرد.
استفان کشی سرمربی نيجريه در روز تساوی با مکزيک، شش تعويض‌ انجام داد. حتی لئو بالون که در فورتونا دوسلدورف بازی می‌کند، در نيمه دوم به عنوان بازيکن تعويضی به ميدان رفت اما فقط بيست دقيقه بعد تعويض شد!
وينسنت انيه‌ما، کنت اومه‌رو، افه آمبروسی، گادفری اوبوآبونا، جان اوبی ميکل، امانوئل امه‌نيکه، اوگنی اونازی، احمد موسا، اووا الدرسون، مايکل ئوکه‌بو بازيکنانی بودند که از ابتدا به ميدان رفتند.
بوسنی هم نتيجه ضعيفی به جا گذاشت و شش تعويض در حين مسابقه نيز مانع از شکست شاگردان سافت سوسيچ نشد. آسمير بگوويچ، امير اسپاهيچ، ادين جکو، منصور مويدزا، هاريس مدونجانين، سجاد صالح‌اوويچ، سمير موراتوويچ، وداد ايبيسويچ، سناد لوليچ، سعد کولاسيناک و ارمين بيکاکيچ بازيکنان بوسنی در شب شکست ۲-۰ مقابل مصر بودند .
در حساس‌ترين ديدارها فرانسه و هلند به مصاف هم رفتند و برتری ۲-۰ نصيب شاگردان ديده دشان شد. کريم بن‌زما و ماتيودی برای فرانسه گل زدند و چند موقعيت را هم پوگبا، واران و ريبری از دست دادند.
اسپانيا قهرمان جهان با گل پدرو رودريگز موفق شد ايتاليا را از پيش رو بردارد. پرتغال به مصاف کامرون رفت و ۵ بر يک به برتری دست يافت تا يکی از بهترين نتايج چهارشنبه شب را ثبت کند. کريستيانو رونالدو دو بار گلزنی کرد تا به رکورد ۴۹ گل ملی برسد.
ميزبان جام جهانی در ژوهانسبورگ ميهمان آفريقای جنوبی ميزبان جام جهانی قبلی بود و موفق شد ۵ بر صفر به برتری برسد. نيمار هت‌تريک کرد. اسکار و فرناندينيو هم دو گل ديگر برزيل را زدند.
آلمان در اشتوتگارت و در حضور حدود ۵۵ هزار تماشاگر با نتيجه يک بر صفر و گلزنی ماريو گوتسه از سد شيلی گذشت. پاس گل را مسعود اوزيل به گوتسه داد.
ژاپن ۴ بر ۲ نيوزلند را مغلوب کرد. روسيه دو گل به ارمنستان زد و کره جنوبی هم ۲-۰ بر يونان غلبه کرد. اوکراين با همين نتيجه از سد امريکا گذشت.
مونته‌نگرو مقابل غنا به برتری ۱-۰ رسيد. اتريش و اروگوئه به تساوی ۱-۱ رضايت دادند. سوئيس با کرواسی ۲-۲ شد و بلژيک و ساحل عاج نيز همين نتيجه را تکرار کردند. استراليا در ديداری پر گل، ۴-۳ به اکوادور باخت.
انگليس با گل دنی استوريج بر دانمارک غلبه کرد. آدام لالانا کاپيتان ساوتهمپتون که به جای جک ويلشر وارد زمين شده بود، پاس گل برتری را در دقيقه ۸۲ صادر کرد. پس از بازی، روی هاجسون به تمجيد از بازيکن تيمش پرداخت و گفت:‌ دانمارک سازمان‌يافته بود و ما برای رسيدن به اهدافمان بايد سخت تلاش می‌کرديم. کاسپر اشمايکل دروازه‌بان دانمارک نمايش فوق العاده‌ای داشت اما تيم ما با عملکرد درخشان آدام لالانا به برتری رسيد.
XS
SM
MD
LG