لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

کوشنر: مگر دیوانه‌ایم که یک دختر جوان را برای جاسوسی بفرستیم؟


برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه
برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه
وزیر خارجه فرانسه یک بار دیگر ادعاهای مقام‌های جمهوری اسلامی را در باره فعالیت جاسوسی یک شهروند فرانسوی در ایران رد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس برنارد کوشنر که روز سه‌شنبه با شبکه رادیویی «اروپا- یک» سخن می‌گفت، با رد اظهارات تازه سفیر جمهوری اسلامی در پاریس اظهار داشت: « یعنی ما اینقدر دیوانه هستیم که یک دختر جوان را برای جاسوسی به ایران بفرستیم؟»

مهدی میرابوطالبی سفير جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه به روزنامه فرانسوی «لو پاريزين» گفته بود، کلوتيلد ريس به منظور جمع‌آوری اطلاعات در باره برنامه هسته‌ای ایران اصفهان را برای زندگی انتخاب کرده بود.

کلوتیلد ریس که در دانشگاه اصفهان به تدریس زبان فرانسه اشتغال داشت، در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت و به همراه شمار زیادی از بازداشت‌شدگان وقایع اخیر محاکمه شد.

این شهروند ۲۴ ساله فرانسوی چندی پیش با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد، اما به گفته سعید مرتضوی دادستان تهران تا زمان صدور حکم دادگاه اجازه ندارد ایران را ترک کند.

این در حالی است که دولت فرانسه رسماً‌ از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، اتهام‌های وارده به خانم ریس را پس بگیرند و به وی اجازه دهند از ایران خارج شود.

در این میان آقای کوشنر با ابراز امیدواری نسبت به خروج این شهروند فرانسوی از ایران گفته است، این کار ممکن است «از چند روز تا چند هفته طول» بکشد.

وی همچنین با اشاره به طرح اتهام جاسوسی علیه کلوتیلد ریس افزود، با تمام اين ادعاها، ريس نه به خاطر جاسوسی، بلکه به دليل حضور درتظاهرات خيابانی محاکمه می شود.

ریس گفته است که تنها از روی کنجکاوی در تظاهرات شرکت کرده است. به دنبال اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تهران و برخی شهرهای دیگر شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به انجام تقلب در انتخابات بود.
XS
SM
MD
LG