لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

یک مقام انتظامی شلیک گلوله به خودروی مهدی کروبی را تکذیب کرد


صحنه هجوم نیروهای لباس شخصی به خودروی مهدی کروبی در قزوین
صحنه هجوم نیروهای لباس شخصی به خودروی مهدی کروبی در قزوین
در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شلیک گلوله به سمت خودروی حامل مهدی کروبی در قزوین، یک مقام پلیس ایران می‌گوید که تمهیدات امنیتی لازم برای حضور مهدی کروبی در قزوین فراهم شده و در جریان خروج مهدی کروبی تیراندازی صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش‌هایی که روز جمعه در وب‌سایت‌های خبری منتشر شد، نیروهای لباس‌شخصی شامگاه پنج‌شنبه در شهر قزوین خودروی حامل مهدی کروبی را هدف تیراندازی قرار دادند، اما در این حمله به آقای کروبی و همراهانش آسیبی نرسید.

آن طور که حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، به رادیو فردا گفته است، خودروی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم پنج‌شنبه شب در قزوین هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته، ولی به دلیل ضد گلوله بودن خودرو، آسیبی به کسی نرسیده و فقط شیشه‌های خودرو شکسته یا ترک برداشته است.

آقای کروبی همچنین در مورد هویت حمله‌کنندگان به خودروی پدرش به رادیو فردا گفته است که تجمع‌کنندگان همگی لباس‌شخصی بودند، ولی در میان آنها فرماندهان سپاه استان قزوین نیز دیده می‌شدند که شش یا هفت نفر از آنها شناسایی شدند.

اکنون فرمانده انتظامی استان قزوین به خبرگزاری نیمه رسمی فارس گفته است که که از زمان انتشار خبر حضور حجت الاسلام مهدی کروبی، تهمیدات لازم برای حضور ایشان فراهم شد و مأموران انتظامی «از ابتدای حضور مردم معترض به حضور کروبی در محل مربوطه مستقر و با اتخاذ تدابیر لازم سعی در کنترل اوضاع داشتند».

این مقام انتظامی همچنین گفته است که «با توجه به شرایط تجمع مردم و با هماهنگی‌های لازم با گروه امنیتی آقای کروبی، ایشان با اسکورت مستقیم و غیرمستقیم پلیس از منزل مذکور خارج شد و در این میان نه تنها درگیری وجود نداشت، بلکه با تدابیر اندیشیده شده حتی یک گلوله نیز تیراندازی نشد و تجمع اعتراضی، بدون تنش پایان یافت».

وی گزارش‌های منتشر شده در مورد حمله به خودروی حامل مهدی کروبی را شایعه و دروغ‌پراکنی خوانده و بدون اشاره به هویت معترضان به حضور مهدی کروبی که گفته می‌شود برخی از مقامات نظامی و امنیتی قزوین در بین آنها بوده‌اند، افزوده است که «هیچیک از حاضران نه تنها تیراندازی به خودروی حامل کروبی که هیچگونه تیراندازی را تأیید نمی‌کنند».

پیشتر گزارش‌های رسیده از قزوین حاکی از آن بود که گروه‌های لباس شخصی روز پنجشنبه به صورت سازماندهی‌شده، مانع از ورود مهدی کروبی به مراسم عزاداری در منزل ناصر قوامی، نماينده قزوين در مجلس ششم، شده‌اند.

در همین ارتباط سحام نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، نوشته بود که «پس از اين جريان، مهدی کروبی جهت ديدار و اقامت در قزوين به سمت مکان ديگری رفتند که مجدداً اين افراد که در حدود پانصد نفر تخمين زده می‌شوند، مانع از ورود کروبی به آن مکان شدند».

سحام نیوز همچنین تأیید کرده بود که شورای تأمين استان، فرمانداری و نيروهای امنيتی و نظامی شهر قزوين تلاش کرده‌اند تا تجمع کنندگان را از اطراف محل حضور مهدی کروبی متفرق کنند.

سحام نیوز جمعه شب نیز نوشت که به دنبال وقايع روز پنجشنبه قزوين، مهدی کروبی تيم محافظان خود را «مرخص» کرده و در توضيح اين اقدام گفته است:«محافظينی که رسالتشان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنين حوادثی اختيار لازم در دفاع و حفاظت ندارند، عملاً کارايی موثری نخواهند داشت».
XS
SM
MD
LG