لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

اهدای جوايز سينما برای صلح در کنار جشنواره فيلم برلين


فیلم زنان کفن پوش ساخته کاظمی و حائری نژاد
فیلم زنان کفن پوش ساخته کاظمی و حائری نژاد

در حاشيه شصتمين دوره از جشنواره فيلم برلين، جو برلينگر با فيلمی با عنوان «خام» جايزه بين‌المللی فيلم سبز را از دست لئوناردو دی‌کاپريو و ميخائيل گورباچف دريافت کرد.

مراسم سالانه «سينما برای صلح» که امسال نهمين دوره آن در شهر برلين برگزار شد و جايزه فيلم سبز را نيز دربر می‌گيرد امسال بر کشورهايی چون اسرائيل – فلسطين و ايرلند شمالی و همين طور موضوعاتی چون هويت فرهنگی و محيط زيست متمرکز بود.

مراسم امسال سينما برای صلح با حضور ستارگان بزرگی چون کاترين دونوو، لئوناردو دی‌کاپريو، ليام نيسن، کريستوفر لی و باب گلداف برگزار شد.

دراين مراسم همچنين ميشاييل هانکه، فيلمساز اتريشی و صاحب آثاری چون پنهان و ويدئوی بنی، جايزه ارزشمندترين فيلم سال در «سينما برای صلح» را برای آخرين اثرش، روبان سفيد، دريافت کرد.

روبان سفيد از زمان اولين اکرانش تاکنون چندين جايزه معتبر را برای ميشاييل هانکه به ارمغان آورده است، همچون نخل طلای کن، و هم اکنون نيز نامزد دريافت جايزه اسکار بهترين فيلم خارجی است.

در مراسم سينما برای صلح همچنين «تصوير دختر ناپالم» جايزه بهترين فيلم مستند را دريافت کرد و فيلم آمريکايی «بچه‌های جنگ» جايزه عدالت سينما برای صلح را از آن خود کرد.

اما در نهمين مراسم سينما برای صلح راديوفردا هم از جوايز بی‌نصيب نماند و محمدرضا کاظمی، از خبرنگاران راديوفردا، در کنار فريد حائری‌نژاد برای فيلم «زنان کفن پوش» ديگر جايزه عدالت سينما برای صلح را از آن خود کرد.

ديگر فيلم ايرانی حاضر در اين مراسم «سنگسار ثريا» اثر سيروس نورسته بود که اين فيلم هم به جايزه عدالت دست يافت.

جايزه افتخاری نهمين سينما برای صلح نيز به طور مشترک به فيلم «هنگامی که می‌بخشيم» اثر لورا واترز هينسن و همين طور پل کاگامه، رئيس جمهور روآندا، رسيد.

بنياد خيريه سينما برای صلح از زمان آغاز به کار در هشت سال پيش تاکنون توانسته است بيش از سه ميليون يورو برای اهداف بشردوستانه جمع‌آوری کند.

XS
SM
MD
LG