لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

پانه تا: اسرائيل هنوز برای حمله به ايران تصميم نگرفته است


لئون پانه تا، وزير دفاع آمريکا، روز سه شنبه گفته است، فکر نمی کند اسرائيل هنوز درخصوص حمله احتمالی به ايران تصميمی گرفته باشد.

لئون پانه تا که در کميته امور تسليحاتی سنای آمريکا حاضر شده بود گفته است، چنين نظری ندارد که اسرائيل در بهار آينده به ايران حمله خواهد کرد.

اين در حالی است که اوايل ماه فوريه روزنامه واشینگتن پست در مقاله ای به نقل از آقای پانه تا نوشته بود که احتمالا حمله اسرائيل به ايران در بهار سال آينده صورت خواهد گرفت.

راجر ويکر، سناتور جمهوريخواه، روز سه شنبه از وزير دفاع آمريکا پرسيد: «بنابراين شما فکر نمی کنيد که احتمالا اسرائيل در بهار آينده دست به چنين حمله ای خواهد زد؟» که لئون پانه تا در پاسخ گفت:«فکر نمی کنم.»

لئون پانه تا با اين حال روز سه شنبه تاکيد کرد که دولت آمريکا شديدا نگران رفتارها و جاه طلبی هسته ای ايران است.

وزير دفاع آمريکا گفت:«ما و اسرائيل يک هدف مشترک داريم. ما و جامعه بين المللی در خصوص نگرانی درباره برنامه هسته ای ايران هدف مشترک داريم.»

لئون پانه تا اضافه کرده است:«ما خيلی شفاف اعلام کرده ايم ايران نبايد سلاح اتمی توليد کند. ما خيلی صريح اعلام کرده ايم آنها نبايد تنگه هرمز را ببندند. ما خيلی صريح گفته ايم آنها نبايد با صدور تروريسم دولت های ديگر را تضعيف کنند.»

لئون پانه تا تصريح کرد که آمريکا و ديگر کشورها تا کنون در راستای تشديد تحريم ها عليه جمهوری اسلامی گام های خوبی را برداشته اند. وی بارديگر بر ضروت موضع واحد جامعه بين المللی در قبال ايران تاکيد کرد.

در همین زمینه، باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا هم هفته پیش گفته بود : اسرائيل هنوز درباره چگونگی واکنش به نگرانی‌ها از برنامه اتمی ايران تصميمی نگرفته است.

باراک اوباما گفته بود:«فکر نمی‌کنم اسرائيل (در قبال ايران) تصميم گرفته باشد که چه کاری می‌خواهد انجام دهد.»

اسرائيل، امريکا و کشورهای غربی ايران را متهم می کنند که در پوشش برنامه هسته ای خود در صدد دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح هسته ای است.

ايران با رد اين اتهام می گويد، برنامه هسته ای اين کشور کاملا صلح آميز و برای توليد انرژی است.
XS
SM
MD
LG