لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۹

سوال ۱۰۲ نماينده از احمدی نژاد به هيات رئيسه مجلس ارائه شد


به نوشته روزنامه های ایران، مسايل اقتصادی به ويژه نوسانات بازار ارز، محور تنها سوال مطرح شده از سوی نمايندگان امضاء کننده طرح سئوال از احمدی نژاد است.
به نوشته روزنامه های ایران، مسايل اقتصادی به ويژه نوسانات بازار ارز، محور تنها سوال مطرح شده از سوی نمايندگان امضاء کننده طرح سئوال از احمدی نژاد است.
روزنامه های صبح ایران از جمله جهان صنعت و ابتکار، پنجشنبه، ۲۰ مهر ماه، خبر داده اند که «سوال ۱۰۲ نماينده از محمود احمدی نژاد» به هيات رئيسه مجلس «ارائه» شده است.

روزنامه جهان صنعت در تيتر يک گزارش داده که «طرح سوال از محمود احمدی نژاد اگرچه با ۷۳ امضا نيز رسميت می‌يابد اما طراحان آن را روز چهارشنبه با ۱۰۲ امضا تقديم هيات‌رييسه مجلس کردند» اما «محمدرضا باهنر که رياست جلسه بر عهده داشت، تقديم اين طرح را به طور رسمی از تريبون اعلام نکرد.»

به گزارش اين روزنامه «مسايل اقتصادی به ويژه نوسانات بازار ارز، محور تنها سوال مطرح شده از سوی نمايندگان امضاء کننده طرح سئوال از احمدی نژاد است» و اين طرح از روز چهارشنبه «به جريان افتاده است.»

خبرگزاری فارس به نقل از علی ايرانپور،‌ نماينده مجلس از مبارکه،‌ پیشتر نوشته بود محورهای اين طرح درباره‌ گرانی، ارز و مديريت در بازار، عدم حضور رئيس کل بانک مرکزی در مجلس و نگرانی به دليل کاهش ارزش پول ملی و قدرت خريد مردم است.

احسان مهرابی،‌روزنامه نگار در ترکيه،‌در گفت و گو با راديو فردا درباره طرح سئوال از رييس جمهوری اسلامی ايران می گويد: «مجلس ثابت کرد که دستانش در مقابل احمدی‌نژاد همچنان بسته است. نمايندگان مجلس و آقای لاريجانی، رئيس مجلس، سعی کردند در برابر صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد از خود خويشتنداری نشان دهند اما می‌توان گفت اين خويشتنداری از سر ناچاری بود نه از روی انتخاب.»

وی می افزاید «در حال حاضر، مجلس در برابر آقای احمد‌ی‌نژاد دو گزينه قانونی دارد، بحث استيضاح رئيس جمهور و يا سوال از او. بحث استيضاح رئيس جمهور يک روند خاص را می‌طلبد و نياز به هماهنگی با رهبری دارد و ممکن است تبعات سياسی زيادی داشته باشد. پس تقريبا می‌توان گفت استيضاح منتفی است.»
XS
SM
MD
LG