لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۹

سعید مرتضوی «ممنوع‌الخروج» شده است


سعید مرتضوی در دولت محمود احمدی‌نژاد به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
سعید مرتضوی در دولت محمود احمدی‌نژاد به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
در حالی که پیشتر وکیل سعید مرتضوی٬ رئیس پیشین سازمان تامین اجتماعی خبر ممنوع‌الخروجی موکلش را رد کرده بود٬ دادستان کل کشور روز سه‌شنبه تایید کرد که آقای مرتضوی ممنوع‌الخروج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ غلامحسین محسنی اژه‌ای روز سه‌شنبه٬ ۲۴ دی‌ماه در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با ممنوع‌الخروج شدن سعید مرتضوی٬ گفت: «اجمالا می‌دانم ممنوع‌الخروج شده.»

وی همچنین درباره این که آیا آقای مرتضوی برای روز چهارشنبه٬ ۲۵ دی‌ماه به دادسرا احضار شده یا نه٬ گفت: «همین روزها احضار شده٬ اما راجع به فردا نمی‌دانم.»

سخنگوی قوه قضائیه در حالی خبر ممنوع‌الخروجی سعید مرتضوی را تایید کرده که سعید ایوبی٬ وکیل سعید مرتضوی ۲۱ دی‌ماه اخبار منتشر شده در خصوص ممنوع‌الخروجی موکلش را تکذیب کرده و به خبرگزاری فارس گفته بود: «مرتضوی با توجه به جوابیه‌ای که منتشر کرده٬ ثابت کرده که هیچ‌گونه تخلفی در این سازمان نداشته که بخواهد موجب ممنوع‌الخروجی او شود.»

وی افزوده بود: «بر اساس اعلام سخنگوی دستگاه قضایی٬ پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی هنوز به قوه قضائیه نرسیده است.»

پس از آن اما٬ ۲۲ دی‌ماه٬ مصطفی ترک همدانی٬ وکیل کارگران چابهار اعلام کرد که سعید مرتضوی در رابطه با پرونده تامین اجتماعی ممنوع‌الخروج شده است.

آقای ترک همدانی به خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ گفت که بنا بر اعلام بازپرس پرونده٬ سعید مرتضوی روز چهارشنبه٬ ۲۵ دی‌ماه٬ «برای رسیدگی به گزارش کمیته تحقیق تفحص مجلس از تامین اجتماعی و سایر شاکیان خصوصی در موضوع تامین اجتماعی» احضار شده است.

اواسط آذرماه سال جاری هیئت تحقیق و تفحص مجلس در گزارشی که درباره سازمان تامین اجتماعی داد٬ سعید مرتضوی را به فساد و تخلفات گسترده مالی بالغ بر ده‌ها هزار میلیارد تومان متهم کرد. آقای مرتضوی این اتهام‌ها را رد کرده است.

سعید مرتضوی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی انتخاب شد. اصرار محمود احمدی‌نژاد به ادامه ریاست سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به‌رغم حکم دیوان عدالت اداری، اختلافات شدید دولت او و مجلس شورای اسلامی را هم در پی داشت.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی٬ سعید مرتضوی از سمت خود در سازمان تامین اجتماعی برکنار شد.
XS
SM
MD
LG