لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

جوانفکر: مردم خواهان بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت هستند


آقای جوانفکر در یادداشت اخیرش حسن روحانی را تنها فرد مسئول پشت تصمیمات کشور خواند و گفت این تصمیمات یک‌جانبه اغلب عملی نمی‌شود.
آقای جوانفکر در یادداشت اخیرش حسن روحانی را تنها فرد مسئول پشت تصمیمات کشور خواند و گفت این تصمیمات یک‌جانبه اغلب عملی نمی‌شود.

علی‌اکبر جوانفکر، از نزدیکان محمود احمدی نژاد،، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر اینکه سال‌های ۸۴ تا ۹۲ دیگر تکرار نمی‌شود، سوگند وی در این زمینه را «خوف‌انگیز» خوانده و گفته که این سوگندها می‌تواند شائبه هدف‌گذاری‌های خاص و برنامه‌ریزی دولت حسن روحانی برای انتخابات بعدی و «دست‌کاری در آرا مردم» را به ذهن متبادر کند.

آقای جوانفکر در یادداشتی که در وبلاگ شخصی‌اش منتشر شده است، در واکنش به صحبت‌های اخیر آقای روحانی می‌گوید که سوگندهای حسن روحانی برای اثبات کارآمدی خود و ناکارآمدی فرد پیش از او، نشان می‌دهد که کلید او برای حل مشکلات هیچ اثری جز قفل کردن درهای باز پیشرفت در ایران نداشته است.

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد معتقد است که حسن روحانی درهای پرونده هسته‌ای ایران را «سه‌قفله» کرده و عنقریب است که آقای روحانی همین کلید را تحویل کاترین اشتون دهد.

حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، روز ۱۰ تیر ماه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفته بود: «والله، بالله و تالله که سال‌های ۸۴ تا ۹۲ گذشت و دیگر تکرار نمی‌شود».

آقای روحانی این سوگند را برای اقناع سرمایه‌گذاران درباره بهبود شرایط تولید در ایران و آماده‌شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری یاد کرده بود.

آقای جوانفکر «سه بار قسم جلاله» خوردن آقای روحانی را «صف‌آرایی زودهنگام» او در برابر خواست مردم برای بازگشت محمود احمدی‌نژاد عنوان کرده است.

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور سابق ایران، دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری محمود احمدی نژاد را دورانی «مشعشع» خوانده و می‌گوید که «ناکارآمدی و ناتوانی آشکار دولت یازدهم در اداره امور کشور با وجود همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها» سبب شده تا مردم دوباره به فکر بازگشت محمود احمدی‌نژاد باشند.

آقای جوانفکر در ادامه یادداشت خود دولت حسن روحانی را دولتی توصیف کرده که در آن «طبقه اشراف» بر امور اجرایی کشور نظارت دارند و نتیجه می‌گیرد که در دولتی این‌چنینی شخصیت‌هایی نظیر محمود احمدی‌نژاد ترور شخصیتی می‌شوند و هیچ‌گاه اجازه ظهور نخواهند یافت.

مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد معتقد است که مردم ایران از یک سو «خاطرات شیرین دوران مدیریت» محمود احمدی‌نژاد را در یاد دارند و از سوی دیگر «ناکارآمدی و ناتوانی» دولت جدید را نیز «آشکار» می‌بینند و به همین خاطر خواهان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه قدرت‌اند.

اظهارات آقای جوانفکر و تاکید وی بر دوران «شیرین» مدیریت محمود احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که دولت حسن روحانی و منتقدان محمود احمدی‌نژاد، وضعیت کشور در هشت سال گذشته را بحرانی توصیف کرده و گفته‌اند که نرخ رشد منفی ۸. ۵ درصدی اقتصاد، رسیدن نرخ تورم به رقمی بالای ۴۰ درصد، فسادهای گسترده مالی، تشدید محدودیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، افزایش تحریم‌های جهانی و کاهش اعتبار ایران در سطح بین‌المللی، دستاورد مدیریت محمود احمدی‌نژاد و دولت‌های نهم و دهم طی این دوره است.

علی‌رغم وجود آمارها و همچنین نگارش شش نامه از سوی اقتصاددانان به محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری وی، آقای جوانفکر معتقد است که تمامی تصمیمات اتخاذ شده در دولت آقای احمدی‌نژاد از بالاترین میزان عقلانیت و تدبیر برخوردار بوده است.

XS
SM
MD
LG