لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

وکیل غنچه قوامی: دادگاه هرچه سریع‌تر تصمیم منطقی درباره موکلم بگیرد


محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع غنچه قوامی ابراز امیدورای کرده است که دادگاه هرچه سریع‌تر تصمیم منطقی در مورد موکلش بگیرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز شنبه، به نقل از علیزاده طباطبایی در گفت و گو با وب سایت انصاف نیوز گفته است که در پرونده غنچه قوامی، فضاسازی‌های رسانه‌ای خیلی به وی آسیب زده است.

به گفته این وکیل مدافع، غنچه قوامی مرتکب تخلفاتی شده که دادسرا آن را جرم محسوب می‌کند و در دادگاه هم اتهام او «فعالیت تبلیغی علیه نظام» اعلام شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: غنچه قوامی خودش چنین موضعی را دارد. اصلا در پرونده بحث والیبال مطرح نیست و اصلا جزو اتهاماتش شرکت در سالن والیبال نیست ولی متاسفانه یک‌سری از رسانه‌ها مسائلی را مطرح کردند و بزرگ‌نمایی کردند و پرونده را تبدیل به یک پرونده بین‌المللی کردند.

غنچهٔ قوامی شهروند ۲۵سالهٔ ایرانی – بریتانیایی، در خردادماه گذشته پس از اینکه کوشیده بود برای تماشای مسابقه والیبال ایران و ایتالیا وارد ورزشگاه شود بازداشت و سپس آزاد شد ولی چند روز بعد دوباره بازداشت و زندانی شد.

سخنگوی قوه قضائیه گزارش های قبلی مبنی بر صدور حکم یک سال زندان برای خانم قوامی را تکذیب کرده و گفت رسیدگی به پرونده او هنوز ادامه دارد.

به گفته وکیل غنچه قوامی، «او یک دختر مسلمان ایرانی است که حتی کارشناس پرونده در پاسخ بازپرس که چرا بازجویی طول کشیده است، نوشته "چون به ماه مبارک رمضان خوردیم و ایشان روزه بودند من نمی‌توانستم خیلی بازجویی کنم".»

وکیل غنچه قوامی در پاسخ به اینکه «چند روز پیش مطرح شد که در اعتصاب غذای خشک است، این خبر چقدر صحت دارد؟»، گفته که چند روز اعتصاب کرده بود و معترض بود که وقتی بازجویی من تمام شده دیگر دلیلی ندارد در بازداشتگاه بمانم و باید به زندان منتقل شوم. دستگاه قضایی هم پذیرفت و ایشان را منتقل کردند به زندان قرچک ورامین و در حال حاضر دوران بازداشت را سپری می‌کند.

ایمان قوامی برادر خانم قوامی پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفته بود که «او از روز شنبه دهم آبان اعتصاب غذای خشک کرده است.»

پیشتر دولت بریتانیا نیز از صدور حکم زندان برای خانم قوامی ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری فدراسیون بین المللی والیبال، در نشست اخیر این فدراسیون در ایتالیا، تمام ۲۱۰ شرکت کنندهٔ در نشست بطور خودجوش به مدت دو دقیقه به پا خواسته و با کف زدن ممتد، خواهان آزادی خانم قوامی شدند.

XS
SM
MD
LG