لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

عاملان حمله به شارلی ابدو کشته شدند


شریف و سعید کواشی، مظنونان حمله هفته‌نامه شارلی ابدو
شریف و سعید کواشی، مظنونان حمله هفته‌نامه شارلی ابدو

برادران کواشی که از آنان به عنوان عاملان اصلی حمله به نشریه شارلی ابدو نام برده می‌شد، در یورش عصر جمعه نیروهای پلیس فرانسه به چاپخانه دمارتن، کشته شدند.

شریف و سعید کواشی پس از حمله به هفته‌نامه فکاهی شارلی ابدو در پاریس که با کشته شدن ۱۲ تن و زخمی‌شدن ۱۰ تن همراه بود، متواری شده‌ بودند تا اینکه روز جمعه، رسانه‌ها از پناه گرفتن آنها در چاپخانه دمارتن در نزدیکی پاریس خبر دادند.

برادران کواشی با هجوم ماموران پلیس ضد تروریستی فرانسه به محل چاپخانه، از پناهگاه خود خارج شده و به تبادل آتش با پلیس پرداختند، اما در نهایت هر دو برادر در این عملیات پلیس کشته شدند.

گزارش‌ها کشته شدن یک پلیس در جریان این عملیات را نیز تایید می‌کند.

رسانه‌ها در گزارش‌های خود از در اختیار داشتن یک گروگان توسط این دو برادر خبر می‌دادند که اکنون پس از پایان‌ عملیات پلیس مشخص شده که برادران کواشی از حضور این فرد در محل چاپخانه که گفته می‌شود جوانی ۲۶ ساله است، خبر نداشته‌اند و او در گوشه‌ای از چاپخانه مخفی شده بود.

درگیری پلیس فرانسه با برادران کواشی در حالی رخ داد که نیروهای ضدتروریسم فرانسه در شرق پاریس نیز عملیاتی را برای آزادی شهروندانی که در یک سوپرمارکت یهودی به گروگان گرفته شده بودند، پیش می‌برد.

گروگان‌گیر که با برادران کواشی در ارتباط بود از پلیس فرانسه می‌خواست این دو برادر را که در محاصره نیروهای امنیتی قرار داشتند، رها کند، اما وی در نهایت با هجوم نیروهای ویژه پلیس به سوپرمارکت یادشده، به همراه دست‌کم سه نفر از گروگان‌ها کشته شد.

امدی کولیبالی نام این گروگان‌گیر بود که پلیس فرانسه ساعاتی بعد از گروگان‌گیری هویت او را فاش ساخت و عکسی را هم از وی در رسانه‌ها منتشر کرد.

پلیس فرانسه می‌گوید که کولیبالی ‌‌ همان کسی بود که یک روز قبل، با شلیک به دو پلیس فرانسه در جنوب پاریس، یک زن پلیس را کشت و دیگری را زخمی کرد.

XS
SM
MD
LG