لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۳

«درگیری فیزیکی» با علی مطهری در صحن علنی مجلس


علی مطهری، نماینده تهران
علی مطهری، نماینده تهران

به گزارش خبرگزاری‌های فارس و ایلنا، «حمله» برخی از نمایندگان مجلس به علی مطهری، نماینده تهران و درگیری فیزیکی پس از درخواست دوباره او برای رفع حصر میرحسین موسوی و کروبی در نطق میان‌دستور، باعث تعطیلی موقت جلسه علنی مجلس شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، علی مطهری روز یک‌شنبه، ۲۱ دی، در نطق خود در مجلس، ضمن تاکید بر مواضع پیشین‌اش خواستار رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، شد.

براساس این گزارش، در حین سخنان آقای مطهری، برخی از نمایندگان مجلس با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر منافق» و «مرگ بر فتنه‌گر» به «سمت آقای مطهری هجوم بردند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:00:43 0:00
لینک مستقیم

به گفته خبرگزاری ایلنا، تعدادی از نمایندگان سعی داشتند آقای مطهری را «از پشت تریبون پایین بکشند» اما او همچنان به نطق خود ادامه داد.

این خبرگزاری از «فتح‌الله حسینی، نماینده قصر شیرین و عزیر اکبریان، نماینده کرج در مجلس» به عنوان نمایندگانی نام برده که با علی مطهری «درگیر» شدند.

خبرگزاری فارس نیز می‌نویسد که فتح‌الله حسینی و عزیز اکبریان «که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بودند، با برخورد شدید فیزیکی از سوی او مواجه شدند.»

بنا بر این گزارش‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه، صفر نعیمی رز، نماینده آستارا، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان، «پای تریبون جمع شدند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایان نطق مطهری بودند.»

دیگر خبرگزاری‌های ایران هم گزارش داده‌اند که پس از این درگیری‌ها، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در میانه صحبت‌های آقای مطهری زنگ تعطیلی جلسه علنی مجلس را به صدا درآورد.

همچنین پس از این اتفاقات و تعطیلی موقت جلسه علنی، از خبرنگاران خواسته شده‌است که صحن مجلس را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جلسه علنی، پس از ۲۵ دقیقه تنفس، از سرگرفته شد.

به گزارش این خبرگزاری، محمد حسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس، در حین نطق آقای مطهری در تذکری گفت: «خود جنابعالی در فضای واقعی کشور قرار دارید که آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رافت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده‌است.»

وی اضافه کرد: «اگر اراده نظام بر رافت و رحمت نبود قطعاً به گونه‌ای دیگری انجام می‌شد... این گونه احکامی که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام قطعی، شرعی و اختیاراتی که قانون اساسی تبیین کرده شکل گرفته.»

به گزارش خبرگزاری فارس، علی مطهری، نماینده تهران نیز در پاسخ به این سخنان گفت: «بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می‌داد.»

به گزارش این خبرگزاری، آقای مطهری در نطق میان‌دستور خود نیز گفت: «این جانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانسته و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم.»

وی اضافه کرد: «معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کردند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:00:45 0:00
لینک مستقیم

مطهری: به هیچ‌وجه تعلق خاطری به موسوی و کروبی ندارم، هدفم رفتار اسلامی با منتقدان است

آقای مطهری روز یک‌شنبه در بخش دیگری از سخنان خود در صحن علنی مجلس تصریح کرد: «همه می‌دانند که من به هیچ وجه تعلق خاطری به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات ۸۸ نیز به آقای رضایی رای دادم و هدف این جانب از طرح این موضوع مسئله‌ای بزرگ‌تر است که آن رفتار اسلامی با منتقدان حکومت است.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از بهمن سال ۸۹ بدون محاکمه و براساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی در حصر خانگی به سر می‌برند.

آقای مطهری پیش از این بارها خواستار رفع حصر یا محاکمه رهبران معترض به نتایج انتخابات ۸۸ در کنار محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی دیگر از مسببان حوادث پس از انتخابات ۸۸ شده‌است.

آقای مطهری روز هشتم تیرماه گفته بود که در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای، از او شنیده‌است که «جرم مهدی کروبی و میرحسین موسوی بزرگ» است و آقای خامنه‌ای به او گفته‌است که در صورت محاکمه این دو «حکم خیلی سنگینی» در انتظارشان خواهد بود.

در همین حال «۲۳۰ نماینده» مجلس ایران در جلسه علنی روز سه‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه، در بیانیه‌ای ضمن «قانونی» دانستن حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از قوه قضائیه خواسته بودند تا «بعد از اتمام مهلت شورای عالی امنیت ملی» درباره این دو «تصمیم‌گیری» کند.

XS
SM
MD
LG