لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

گرد و خاک ادارات ۱۱ شهرستان استان خوزستان را تعطيل کرد


گرد و خاک باعث تعطیلی بازار دزفول در روز یکشنبه شد.
گرد و خاک باعث تعطیلی بازار دزفول در روز یکشنبه شد.

گزارش ها حاکی است که تمامی ادارات ۱۱ شهرستان استان خوزستان روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به دليل بروز پديده گردو غبار تعطيل شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوی اسلامی، ايرنا، ستاد بحران استانداری خوزستان اعلام کرده است که ادارات در شهرستان های اهواز، آبادان، ماهشهر، هنديجان، دشت آزادگان،کارون، باوی، اميديه، حميديه، خرمشهر، و رامشير در روز یکشنبه تعطيل شده است.

همچنين با اعلام ستاد بحران خوزستان مدارس استان در شهرستان های اهواز ،آبادان،ماهشهر ،اميديه ،هنديجان و دشت آزادگان و شهرهای تابعه در روز يکشنبه تعطيل اعلام شده بود.

در همين زمينه، مدير کل آموزش و پرورش استان خوزستان نيز گفته است که مدارس نوبت صبح همه مقاطع تحصيلی در اهواز و ۱۱ شهرستان ديگر در استان خوزستان روز دوشنبه به علت آلودگی هوا ناشی از گرد و خاک تعطيل است.

اين در حالی است که ناصر سودانی، نماينده اهواز در مجلس، گفته است: آنچه امروز در اهواز و ديگر شهرهای استان خوزستان شاهد هستيم آن است که دستگاه‌های سنجش آلايندگی از کار افتاده و به دليل حجم بالای آلودگی ديگر پاسخگوی سنجش و اندازه‌گيری شدت گردوغبار نيست زيرا اين پديده به حداکثر غلظت رسيده است.

به گزارش «خانه ملت» ناصر سودانی با بيان اينکه وضعيت هوا در اهواز قابل تحمل نيست،‌ اضافه کرده است:‌ اکنون مردم به جای استنشاق هوا، خاک تنفس می‌کنند؛ حال منتظر سفر رئيس سازمان محيط زيست به همراه معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور برای بررسی اوضاع به خوزستان هستيم زيرا طبق برنامه‌ريزی‌ها قرار است فردا دوشنبه (۲۰ بهمن) اين سفر صورت گيرد.

کاهش بارندگی در استان خوزستان، خشکی تالاب‌ها در مرز ایران و عراق، و فقدان مالچ پاشی در عراق و عربستان از جمله دلایل بروز پدیده گرد و خاک در خوزستان و استان های همجوار بر شمرده می شوند.

XS
SM
MD
LG