لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۴

معلم فرانسوی در مورد حمله به خود «دروغ گفته است»


دفتر دادستانی پاریس، ادعای مردی را که گفته بود توسط یک مرد نقاب‌دار وابسته به داعش مورد حمله قرار گرفته رد کرد و اعلام کرد که داستان این حمله ساختگی بوده است.

بامداد روز دوشنبه مربی کودکستانی در اوبرویلیه در شمال پاریس ادعا کرده بود هدف حمله مهاجمی نقاب‌دار وابسته به داعش قرار گرفته، اما این مرد پس از آنکه بعد از ظهر دوشنبه توسط دادستانی پاریس و دادستان محلی مورد بازجویی قرار گرفت، و اعتراف کرد که داستان او ساختگی بوده است.

رسانه‌های فرانسه روز دوشنبه ۲۳ آذر، به نقل از این مرد نوشته بودند که «فردی با تیغ موکت‌بری در دست»، در جریان حمله «به کمر و گلوی او» ضربه زده است.

همچنین به نقل از این مرد ادعا شده بود زمانی که برای اولین ساعت درس، زودتر از دانش‌آموزان در کلاس حضور یافته بود، مورد حمله قرار گرفته، و ادعا شده بود فرد مهاجم فریاد زده که این عمل را به عنوان «یک هشدار» و به نام «حکومت اسلامی» انجام می‌دهد.

صبح دوشنبه همچنین به نقل منابع بیمارستانی فرانسه گفته شده که حال این مربی کودکستان «وخیم است» اما او در معرض خطر مرگ نیست.

اما اکنون مشخص است که داستانی که این معلم فرانسوی در مورد حمله به خود عنوان کرده، واقعیت نداشته، و او در این باره که چرا چنین دادستان دروغی را از خود ساخته، همچنان تحت بازجویی است.

گرچه هنوز در مورد ماهیت این رویداد و علت زخمی شدن این مرد اظهار نظر قطعی نشده، اما این گمانه‌زنی هست که اقدام این مرد نوعی خودزنی بوده است.

XS
SM
MD
LG