لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

آمریکا «فرمانده عملیاتی و نفر دوم حکومت اسلامی» را کشته است


نیروهای ویژه آمریکایی (عکس تزئینی است)
نیروهای ویژه آمریکایی (عکس تزئینی است)

اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا تایید کرده که نیروهای نظامی این کشور، حاجی ایمان، از رهبران ارشد گروه حکومت اسلامی (داعش) را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای کارتر روز جمعه ششم فروردین تایید کرد که به جز حاجی ایمان، چند مقام ارشد دیگر حکومت اسلامی نیز در این عملیات کشته شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا از حاجی ایمان به عنوان «وزیر مالی» داعش نام برد و گفت که او «تروریستی شناخته شده» بود که در عملیات این گروه در سوریه و عراق نقش داشت.

اشتون کارتر تاکید کرده که ایالات متحده در حال «نابودی کابینه دولت داعش به طور سیستماتیک» است.

پیش از وزیر دفاع آمریکا، شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داده بود که حاجی ایمان، نفر دوم گروه حکومت اسلامی (داعش) در سوریه در یک عملیات نیروهای ویژه ایالات متحده کشته شده است.

شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقام‌های ارشد این کشور گزارش داده که عملیات یاد شده روز پنجشنبه پنجم فروردین انجام شده است.

در گزارش ان‌بی‌سی نام این فرمانده حکومت اسلامی عبدالرحمان مصطفی القادولی ملقب به «حاجی ایمان» اعلام و گفته شده که او فرمانده عملیاتی داعش بود.

آمریکا برای این عضو بلندپایه گروه داعش هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

از حاجی ایمان به عنوان فرمانده حکومت اسلامی در سوریه، عراق و لیبی نام برده شده است.

ان‌بی‌سی گزارش داده که نیروهای ویژه آمریکا در سوریه با استفاده از هلیکوپتر تلاش کردند تا حاجی ایمان را که سوار یک خودرو بود، زنده دستگیر کنند اما این امر ممکن نشد و این مقام ارشد داعش و سه تن از همراهانش از سوی نیروهای آمریکایی کشته شدند.

اما وزیر دفاع آمریکا گفته که درباره اینکه حاجی ایمان در حمله هوایی یا عملیات نیروهای ویژه کشته شده، اظهار نظر نمی‌کند.

آمریکا در هفته‌های اخیر عمر الشیشانی، یکی دیگر از فرماندهان ارشد حکومت اسلامی در سوریه را نیز کشته بود.

XS
SM
MD
LG