لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲

کنسرت شهرام ناظری هم لغو شد


Shahram Nazeri
Shahram Nazeri

حدود یک هفته پس از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور، شهرام ناظری از خوانندگان مشهور موسیقی سنتی ایران نیز از لغو کنسرت خود در این شهر خبر داد.

بر اساس گزارش شماره روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت روزنامه ایران، آقای ناظری گفت که از مدت‌ها قبل «تمامی مجوزها»برای برگزاری کنسرت در شهر نیشابور در روز شنبه اول خرداد گرفته شده بود اما این برنامه لغو شده است.

وی با بیان اینکه «درهای نیشابور نیز برای برگزاری کنسرت بسته شده است» این شهر رایکی از مهم‌ترین مراکزِ تمدنِ ایران و برگزار نشدن کنسرت در آن را اتفاقی «ناخوشایند» خواند.

سال ۹۳ نیز کنسرت شهرام ناظری در شهر نیشابور لغو شده بود. روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت نیز کنسرت کیهان کلهر در نیشابور با وجود صدور همه مجوزهای لازم، با دستور دادستان این شهر لغو شده بود.

پیش از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور، محسن سمیعی سرپرست دفتر موسیقی اداره کل ارشاد خراسان رضوی ۲۴ فروردین ماه خبر داده بود که کنسرت موسیقی سنتی علی زند وکیلی در شاندیز مشهد به دلیل «برخی حساسیت‌ها و مخالفت‌ها» لغو شده است.

در سال های گذشته نیز احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در این شهر مخالفت کرده و تعدادی از کنسرتها در این شهر و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی لغو شده بود.

آقای علم الهدی هشتم اسفند سال ۹۳ برگزاری کنسرت موسیقی را «مطرب‌بازی و ولنگاری» دانسته و گفته بود که چون تمام شهر مشهد حرم امام هشتم شیعیان است، برگزاری کنسرت در این شهر «مطرب‌بازی» در حرم او به حساب می‌آید.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس در اعتراض به این سخنان گفته بود که «نمی‌توانیم برای یک منطقه خاص قانون خاص در نظر بگیریم. کشور ما که حکومت فدرالی ندارد».

علی جنتی وزیر ارشاد نیز روز جمعه، ۲۴ اردیبهشت، در واکنش به لغو کنسرت کیهان کلهر گفته بود که اجرای کنسرت در خراسان رضوی «با رعایت و مراقبت‌هایی صورت می‌گیرد».

آقای جنتی تاکید کرده بود که قوه قضاییه لغو کنسرت‌ها را «جزو حقوق خود» می‌داند و قدرت وزیر ارشاد دراین باره حتی از یک دادیار قوه قضاییه نیز کمتر است.

پس از لغو کنسرت کیهان کلهر، خانه موسیقی ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ایران نسبت به لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرهای مختلف کشور اعتراض کرد و تصمیم مقامات قضایی دراین‌باره را «سلیقه‌ای»، «غیرقانونی» و «ضدامنیتی» خواند.

پارسال نیز کنسرت کیهان کلهر در تهران لغو شده بود و پس از اعتراض مدیران وزارت ارشاد به ممانعت اداره اماکن نیروی انتظامی از برگزاری این کنسرت، سعید منتظر المهدیسخنگوی نیروی انتظامیروز ۲۳ خرداد ۹۴ اعلام کرده بود که این کنسرت با «حکم قضایی» لغو شده است.

XS
SM
MD
LG