لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

کشته شدن دستکم ۱۴ نفر در تازه‌ترین درگیری سپاه و حزب دموکرات کردستان ایران


سپاه کردستان می‌گوید این اجساد متعلق به پیشمرگه‌های حزب کردستان ایران است.
سپاه کردستان می‌گوید این اجساد متعلق به پیشمرگه‌های حزب کردستان ایران است.

محمدحسن رجبی، فرمانده سپاه کردستان از کشته شدن ۱۱ نفر از نیروهای مسلح کرد در درگیری با سپاه پاسداران در منطقه کوسالان شهرستان سروآباد استان کردستان خبر داد. حزب دموکرات کردستان ایران هم می‌گوید که در درگیری‌های اخیر ‌ده‌ها نفر از نیروهای سپاه کشته شده‌اند.

سپاه کردستان در وبسایت خود، کشته شدن سه نفر از نیروهایش را تایید کرده است.

این سومین درگیری میان سپاه و نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران طی کمتر از دو هفته اخیر است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:25 0:00
لینک مستقیم

حزب دموکرات کردستان ایران به دبیرکلی مصطفی هجری و حزب دموکرات کردستان به دبیرکلی خالد عزیزی فعالیت می‌کند.

آقای رجبی گفته که «پاسداران بومی» سپاه کردستان٬ یک تیم ۱۱ نفره «اشرار وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب» را در شهرستان سروآباد کشته‌اند.

فرمانده سپاه کردستان افزوده که این گروه ۱۱ نفره «قصد ورود و حضور» در ایران را داشتند.

آنطور که فرمانده سپاه کردستان اعلام کرده این تیم از بدو ورود مورد «شناسایی» نیروهای سپاه این استان قرار گرفته و پس از ۱۰ روز تعقیب٬ در کوهسالان سروآباد مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس هم به نقل از محمد پاکپور٬ فرمانده نیروی زمینی سپاه نوشته عملیات تعقیب و درگیری با این گروه از سه روز پیش در منطقه سروآباد آغاز و تا ظهر روز دوشنبه ادامه داشت.

سردار پاکپور گفته همه اعضای این تیم ۱۱ نفره کشته شده و «سلاح، مهمات و اسناد و مدارکی» نیز از آنها بدست نیروهای سپاه افتاده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین از کشته شدن «کاوه جوانمرد» که وی را از فرماندهان این گروه معرفی کرده در این درگیری‌ها خبر داده است.

سپاه کردستان تایید کرده که سه نفر از نیروهایش در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

اما سایت کردستان‌مدیا که اخبار حزب دموکرات کردستان ایران را منتشر می‌کند، از کشته شدن «ده‌ها» نفر از پاسداران سپاه در درگیری‌ها خبر داده است.

حسن شریفی، سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران به رادیو فردا گفته که اعضای این حزب «هیچ حمله‌ای به مراکز نظامی و اداری جمهوری اسلامی» انجام نداده است و پیشمرگه‌های این حزب «تنها از خود دفاع کرده‌اند».

هر دو حزب دموکرات کردستان ایران و دموکرات کردستان، از حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطقی در کردستان عراق خبر می‌دهند.

جمعه شب گذشته نیز خبر درگیری نیروهای قرارگاه «حمزه سیدالشهداء» سپاه با نیروهای حزب دموکرات کردستان در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد منتشر شده بود.

این درگیری‌ها در حالی صورت گرفته که کانون مدافعان حقوق بشر کردستان هم روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای توپ‌باران مناطق «کیلەشین» و «حاجی عمران» را محکوم کرده است.

در بیانیه این کانون آمده که «عملیات نظامی در مناطق غیرنظامی و کوهستانی در کردستان ایران و عراق نقض آشکار قوانین بین‌المللی حقوق بشر» است و باید فورا متوقف شود.

این کانون اعلام کرده که توپخانه سپاه روز یک‌شنبه روستاهای برکما و باربزین نزدیک شهرستان سیدکان در استان اربیل اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده‌اند.

آن‌طور که در این بیانیه آمده روز پنجشنبه نیز کوهستان کوسالان از توابع شهرستان مریوان در استان کردستان نیز مورد هدف توپخانه سپاه قرار گرفته است.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان اعلام کرده که «اقدامات نیروهای نظامی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، خشونت‌آمیز، ظالمانه و برای امنیت و صلح منطقه و جهان خطرناک است».

XS
SM
MD
LG