لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۵

کمیته بین‌المللی المپیک محرومیت احتمالی روسیه از ریو ۲۰۱۶ را بررسی می‌کند


المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ روز جمعه ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.
المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ روز جمعه ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.

هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، سه‌شنبه ۲۹ تیر، از طریق ویدیو کنفرانس تشکیل جلسه می‌دهد تا محرومیت احتمالی روسیه از حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل را بررسی کند.

کمیته بین‌المللی المپیک در سایت خود اعلام کرده که این جلسه در واکنش به گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ برگزار خواهد شد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که ورزشکاران تیم‌های ملی روسیه «در تقریبا تمام رشته‌ها» از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در هر دو المپیک تابستانی و زمستانی از مواد نیروزا استفاده کرده‌اند.

در این گزارش تاکید شد که استفاده ورزشکاران روس از مواد نیروزا زیر نظر نهادهای دولتی روسیه انجام شده است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، یافته‌های این گزارش را نشان‌دهنده «حمله‌ای بی‌سابقه و شوکه‌کننده به تمامیت ورزش و بازی‌های المپیک» توصیف کرده است.

آقای باخ تاکید کرده که کمیته بین‌المللی المپیک از «اعمال سنگین‌ترین مجازات‌های ممکن علیه هر شخص یا سازمان دخیل» خودداری نمی‌کند.

کمیته بین‌المللی المپیک در اطلاعیه خود افزوده که محرومیت احتمالی روسیه از المپیک ریو تنها «نخستین تصمیمات» این نهاد درباره این موضوع خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش گفته که گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ «بازگشت خطرناک سیاست به ورزش» با هدف «اعمال فشار ژئوپلتیک» به روسیه است.

به گزارش خبرگزاری تاس، آقای پوتین در عین حال وعده داده که تمام مقامات روس که نامشان در گزارش آمده، به طور موقت و تا پایان تحقیقات، از سمت خود تعلیق خواهند شد.

المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ روز جمعه ۱۵ مرداد آغاز خواهد شد.

XS
SM
MD
LG