لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۹

بازداشت ۲۰ نفر در یک «پارتی مختلط شبانه» در آذربایجان شرقی


تقی فتحعلی‌زاده٬ رئیس حوزه قضایی صوفیان در استان آذربایجان شرقی از بازداشت ۲۰ نفر در یک «پارتی مختلط شبانه» خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه (۱۸ مرداد) خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضائیه٬ این افراد در یکی از ویلاهای منطقه توریستی‌تفریحی سد «امند» دستگیر شده‌اند.

آن‌طور که فتحعلی‌زاده گفته فرد یا افرادی درباره برگزاری این پارتی٬ به نیروی انتظامی «گزارش» داده و «بلافاصله دستورات قضایی لازم به مأمورین نیروی انتظامی در این خصوص» صادر شده است.

بر اساس این گزارش٬ در حال حاضر «متهمان با صدور قرار قانونی متناسب، آزاد شده‌اند و پرونده در حال سیر مراحل قانونی است.»

رئیس حوزه قضایی صوفیان در گفت‌و‌گو با میزان همچنین هشدار داده که با هرگونه «هرج و مرج و ناهنجاری و اعمال غیراخلاقی که موجب هتک حرمت به ارزش‌های اسلامی و انقلاب باشد، برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.»

در هفته‌های اخیر، خبرهای مربوط به بازداشت افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مهمانی‌های خصوصی» افزایش یافته است.

به طور معمول «اختلاط زن و مرد»٬ «کشف حجاب» و «مصرف مشروبات الکلی» از جمله اتهام‌های شرکتت‌کنندگان در این مهمانی‌ها اعلام می‌شود.

چهارم مردادماه نیز فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۱۵۰ دختر و پسر در یک «پارتی شبانه» در یکی از باغ‌های محدوده اسلام شهر خبر داد.

محسن خانچرلی٬ بازداشت‌شدگان را متهم کرده بود که قصد داشتند در این مهمانی «کلیپی ساخته و برای شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال کنند.»

اول ماه جاری هم مجتبی محمدی، رئیس دادگستری دماوند، از دستگیری بیش از ۵۰ دختر و پسر در یک «پارتی شبانه» در شهر آبسرد خبر داده و گفته بود مأموران پس از «رصد فضای مجازی» از برگزاری این جشن باخبر شده بودند.

در خرداد ماه نیز اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای زیادی در ایران مواجه شد.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه، اجرای این حکم را «قانونی» دانسته و گفته بود قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» در دست دارد که «پارتی‌هایی» از قبیل «با هدایت یک جریان خاص» برگزار شده است.

XS
SM
MD
LG