لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۲

انتقاد شدید انصاری از گفته‌های منصور ارضی در مورد «فحش دادن امام حسین»


مجید انصاری
مجید انصاری

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران، در جریان یک مراسم رسمی غروب عاشورا، بدون نام بردن از منصور ارضی، از گفته‌های او در این مورد که او فحش می‌دهد چون امام سوم شیعیان هم این‌کار را می‌کرد، شدیدا انتقاد کرده‌است.

منصور ارضی، از مداحان مشهوری‌ست که به تازگی در واکنش به انتقادها از فحاشی در جریان مداحی‌هایش، گفته است «چرا از من ایراد می‌گیرید باید از امام حسین ایراد بگیرید».

↵​ در مورد گفته‌های منصور ارضی و واکنش‌ها به آن بیشتر بخوانید

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجید انصاری در واکنش به این سخنان می‌گوید این «تهمت و گناه بسیار بزرگی‌است». او از این مداح پرسیده «چرا به خاطر اشتباه خود از مردم عذرخواهی نمی‌کنید؟»

این مقام دولت حسن روحانی می‌گوید پیامبر اسلام نه تنها ناسزاگویی به مردم را رد کرده بود، بلکه خواسته بود به «باد و کوه و ساعت و لحظه هم فحش ندهید». به گفته انصاری «نسبت دادن فحاشی به امام معصوم، گناهی کبیره است و آثاری فقهی و حقوقی همراه دارد».

سخنان مجید انصاری در مراسم «شام غریبان» در آرامگاه آیت‌الله خمینی در جمع شماری از اعضای دولت حسن روحانی، مطرح شده؛ آقای ارضی خود طی این روزها برای مداحی در مراسم بیت رهبر جمهوری اسلامی، حضور داشته است.

«با ادعای حسینی، بذر ناامیدی می‌پاشند»

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران، در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد کسانی که انتقادهای «غیرمنصفانه» از دولت می‌کنند، گفته آن‌ها با «پول بیت‌المال» و «ادعای حسینی» در حال از بین بردن «روح امید» در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او از دستگاه دیپلماسی ایران نیز دفاع کرده و می‌گوید وزارت خارجه «همه تلاش خود را صادقانه برای اصلاح تعاملات بین‌المللی کشور انجام داده است». به گفته مجید انصاری «این که برخی آنان را بزدل نامیده و تخریب کنند، درست نیست».

دولت حسن روحانی که در واپسین ماه‌ها از دوره نخست خود به سر می‌برد، با شعارهایی از جمله در مورد بهبود روابط بین‌المللی، حل‌وفصل پرونده اتمی، رشد اقتصادی و گشایش در فضای سیاسی و فرهنگی داخل ایران، روی کار آمد.

تهران موفق شد با شش قدرت جهانی بر سر پرونده اتمی خود به توافق رسیده و تحریم‌های مربوط به آن را رفع کند. اما شماری از چهره‌های اصولگرا طی این زمان با انتقادهای پی‌درپی می‌گویند در وضعیت اقتصادی جامعه، پس از توافق اتمی گشایشی نشده‌است. مقام‌های دولتی موکدا گفته‌اند وضعیت اقتصادی باقی‌مانده از دوران محمود احمدی‌نژاد و تحریم‌های گستره، رو به بهبود است، اما آثار آن در مدت کوتاه به طور وسیع دیده نخواهد شد.

سازمان‌‌ها و نهادهایی که مستقیما تحت نظر رهبری جمهوری اسلامی هستند، از جمله قوه قضائیه و یا نیروهای انتظامی و امنیتی، طی سه سال گذشته همچنان به برخورد با فعالان سیاسی ادامه داده‌اند. حصر چهره‌های معترض سال ۱۳۸۸، زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، برچیده نشده است و انتقادهای سازمان‌های بین‌المللی و فرادولتی از نقض حقوق بشر یا اعدام‌ها در ایران همچنان ادامه دارد.

ایران با وجود رفع تحریم‌های اتمی، همچنان با تحریم‌های دیگر غرب روبه‌رو است که مربوط به مسائلی مانند نقض حقوق بشر یا برنامه موشک‌های بالستیک، حمایت از حکومت بشار اسد یا گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان می‌شود.

XS
SM
MD
LG