لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

احمدی مقدم: قابل قبول نيست پاکستان به محل امن تروريست ها تبديل شود


اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ایران
اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ایران

فرمانده نيروی انتظامی ایران روز پنجشنبه با تایید خبر کشته شدن یک مامور انتظامی دیگر در یکی از پست‌های مرزی گفت: برای ما قابل قبول نيست که خاک پاکستان به محل امن تروريست‌ها تبديل شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی مقدم همچنین در مورد کشته شدن سه مامور انتظامی دیگر گفت: «شب گذشته در حوزه مرزی سراوان منطقه آسپيچ درخواست کمک شد و در پی اين درخواست نيروهای ما به منطقه اعزام شدند. تروريست ها با فريب دادن ما نيروهای ما را به آنجا کشاندند و به آنان حمله کردند.»

گزارش‌ها از ايران حاکی است که يک درجه‌دار نيروی انتظامی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، در يکی از پاسگاه‌های شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان کشته شده است.

در حالی که خبرگزاری‌های ايرنا و فارس دليل مرگ اين درجه‌دار را درگيری با «اشرار» ذکر کرده‌اند، هدايت‌الله ميرمرادزهی، نماينده سراوان در مجلس ايران، دليل اين امر را انفجار يک بمب کار گذاشته شده در خودرو اعلام کرد.

خبرگزاری فارس نام درجه‌دار قربانی اين حادثه را پرويز کيخايی ذکر کرده و خبر داده که يک سرباز نيز در اين حادثه مجروح شده است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: «ما درحال شناسايی تروريست ها هستيم و به پاکستانی ها اعلام می کنيم که خاک آنان به محل امن تروريست ها تبديل شده و برای ما اين موضوع قابل قبول نيست.»

حسين رحيمی، فرمانده نيروی انتظامی استان سيستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرده بود که سه مامور اين نيرو در حين گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آن‌ها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

منطقه سراوان در ماه‌های گذشته صحنه درگيری ميان نيروهای انتظامی و نظامی ايران با افراد و گروه‌هايی بوده که مقام‌های جمهوری اسلامی از آنها به عنوان «اشرار»، «قاچاقچيان» و گروه‌های تروريستی نام می‌برند.

روز ۱۸ شهريور امسال گزارش شد که نيروهای سپاه پاسداران با «گروهی از اشرار و تروريست‌های مسلح» که قصد تصرف يک پاسگاه مرزی در سراوان را داشتند درگير شده‌اند.

گروه جيش‌العدل مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفت و سپاه پاسداران در بيانيه‌ای اعلام کرد که نيروی زمينی سپاه، «نيروهای بومی» و نيروهای «بسيجی بلوچ» عمليات جيش‌العدل را «درهم شکستند».

محمد پاکپور، فرمانده نيروی زمينی سپاه، روز ۱۵ مهر در اين ‌باره گفته بود: «شمار حمله‌کنندگان حدود ۷۰ نفر بوده که از داخل خاک پاکستان با شش خودرو آمده بودند تا پاسگاه ۱۷۱ مرزی را تصرف کنند.»

وی گفته بود: «آنها ۶۰۰ کيلوگرم مواد منفجره را که روی يک ماشين سوار کرده بودند، به ديوار پاسگاه زدند که انفجار بسيار مهيبی صورت گرفت و ديوارهای پاسگاه فرو ريخت ولی بعد از حدود سه ساعت و نيم درگيری نتوانستند به هدف خود برسند.»

۱۷ بهمن‌ماه ۹۲ پنج مرزبان ايرانی از سوی گروه جيش‌العدل ربوده شدند که حدود دو ماه در گروگان بودند و سرانجام فروردين امسال، چهار نفر آنها آزاد شدند.

هنوز از سرنوشت مرزبان پنجم خبر موثق و تاييدشده‌ای در دست نيست.

XS
SM
MD
LG