لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

برتری تراکتورسازی و استقلال در آغاز فصل جديد ليگ برتر


چهاردهمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران با انجام سه بازی آغاز شد. در ديدار افتتاحيه، تراکتورسازی تبريز مقابل فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی به برتری رسيد. سپس استقلال در برابر راه آهن پيروز شد.

در بازی صبا قم و ذوب‌آهن اصفهان که فقط ۱۵۰ تماشاگر داشت، شاگردان عبدالصمد مرفاوی هر سه امتياز مسابقه را با نتيجه ۲ بر يک نصيب کردند. ايوب کلانتری از روی نقطه پنالتی و آمبونو آچيله بازيکن کامرونی برای صبا گل زدند. گل ذوب‌آهن را مرتضی تبريزی به ثمر رساند.

ناکامی قهرمان در غياب سربازها

تراکتورسازی تبريز و فولاد خوزستان ديدار افتتاحيه را با حضور ۱۳ هزار نفر در ورزشگاه يادگار تبريز برگزار کردند. فولاد در حالی به ميدان آمد که شش بازيکن خود را به دليل تقلب در نحوه اخذ معافيت سربازی در اختيار نداشت.

قهرمان فصل قبل ليگ برتر با وجود غيبت اجباری شش بازيکن و از دست دادن چند مهره اصلی در فصل نقل و انتقالات، رقابتی پاياپای را در تبريز ارائه کرد.

شاگردان رسول خطيبی در دقيقه ۳۱ توسط سامان نريمان جهان با ضربه سر چکشی به گل رسيدند که گل افتتاحيه فصل جديد ليگ برتر است.

در نيمه دوم فولاد جلو کشيد و شوت سنگين چاگو را حامد لک به سختی دفع کرد. در دقيقه ۷۴ ناهماهنگی بين احمد آل‌نعمه مدافع مرکزی تراکتورسازی با حامد لک و اشتباه دروازه‌بان باعث شد لئونارد مساريچ اهل کرواسی گل مساوی را بزند.
در حالی که به نظر می‌رسيد بازی با تساوی خاتمه يابد، لوسيانو ادينيو از بهترين بازيکنان خارجی سال‌های اخير در فوتبال ايران با شوت سنگين از پشت محوطه جريمه توانست دروازه فولاد را باز کند و دوان دوان در آغوش سرمربی جوان تيمش آرام بگيرد.

سرمربی تراکتورسازی بعد از بازی درباره اشتباه سنگربان تيمش گفت: از زمانی که به تراکتورسازی آمدم حامد لک در چند بازی دوستانه حضور داشته و اشتباهی مرتکب نشده. بعد از بازی با او صحبت کردم که روی اين نوع خروج، تمرين کند. خوشبختانه به خير گذشت و اميدوارم ديگر اين اتفاق نيافتد.
رسول خطيبی در ادامه گفت: هنوز چند بازيکن ما آماده نيستند. می‌خواهيم هفته آينده بهتر باشيم. ايراداتی در تيم ما هست که برای رفع آن نياز به زمان داريم.

برتری استقلال

استقلال که اميرحسين صادقی و حنيف عمران‌زاده دو مدافع اصلی مرکزی خود را به خاطر مصدوميت در اختيار نداشت، مقابل تيمی به زمين رفت که تا روز مسابقه با تهديد قوه قضاييه، مشخص نبود اجازه حضور در ليگ برتر را داشته باشد.

بابک زنجانی مالک پيشين راه آهن در زندان است و اين باشگاه فعلاً بدون مالک در ليگ حضور يافته. آنها خيلی زود و در دومين دقيقه به گل رسيدند. بازی در ورزشگاه تختی برگزار شد و راه آهن ميزبان بود. رامين رضائيان توانست دروازه محسن فروزان سنگربان جديد آبی پوشان که جانشين مهدی رحمتی شده را باز کند.

در ادامه اما استقلال صاحب توپ و ميدان بود. اين تيم دو بار توپ را به تير دروازه کوبيد و چندين موقعيت را هم با بی دقتی مهاجمانش هدر داد. اما درخشش خسرو حيدری که سازنده هر دو گل استقلال بود، باعث شد شاگردان قلعه نويی بازی باخته را با برد عوض کنند.

در دقيقه ۵۶ حرکت زيبای سرعتی و طولی که ارسال زيباتر حيدری از سمت راست را در پی داشت، به جاسم کرار رسيد و او با شوت، گل تساوی را زد. حدود ۲۰ دقيقه بعد باز هم سانتر خسرو حيدری در محوطه جريمه روی سر محمد قاضی فرود آمد تا گل دوم استقلال وارد دروازه وحيد طالب لو سنگربان سابق اين تيم شود.
در ترکيب استقلال محسن فروزان، خسرو حيدری (دقيقه ۸۹ يعقوب کريمی)، محمدرضا خرسندنيا، هراير مکويان، اميد ابراهيمی، پژمان نوری (دقيقه ۴۶ هاشم‌ بيک‌زاده)، جاسم کرار، ميلاد فخرالدينی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی (دقيقه ۶۶ آندرانيک تيموريان) و محمد قاضی بازی کردند.

امير قلعه‌نويی پس از پيروزی تيمش گفت:‌ چند سالی بود که چنين بازی‌ئی از استقلال نديده بودم. البته اين ۳۰ درصد استقلال بود. در اين مسابقه دو ستاره داشتيم، يکی استقلال بود و ديگری هم بازگشت وحيد طالب‌لو به فوتبال. طالب‌لو روز پرفروغی داشت، دو گل خورد اما چند موقعيت گل‌ از ما گرفت.

سرمربی استقلال در خصوص اظهاراتی که جواد نکونام عليه او مطرح کرده است، گفت:‌ ۱۰۰درصد روز شنبه شکايت خود را عليه او پيگيری می‌کنم.

حميد استيلی سرمربی راه‌آهن نيز که مالکيت او بر اين باشگاه مورد تاييد دادستانی قرار نگرفته است، گفت: منتظريم قوه قضائيه مشکلات را حل کند، تا روز آخر حتی نمی‌دانستيم بازی می‌کنيم يا نه! من هم از سازمان ليگ اين موضوع را پرسيدم و وقتی آنها تاييد کردند در کنفرانس خبری قبل از بازی حاضر شدم.

XS
SM
MD
LG