لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۲

آیت‌الله خامنه‌ای: جنگ با اسرائیل باید تکلیف را نهایی کند


دیدار رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين با آیت‌الله خامنه‌ای
دیدار رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين با آیت‌الله خامنه‌ای

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز پنجشنبه ۲۴ مهر در ديدار با دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين، جنگ با اسرائيل را يک «جنگ سرنوشت‌ساز» خواند که «بايد تکليف را نهايی کند».

وی افزود: «جريان مقاومت بايد روز بروز بر آمادگی‌های خود بيفزايد و ذخاير قدرت را در داخل غزه افزايش دهد».

به گزارش خبرگزاری‌ها، علی خامنه‌ای افزود: «بايد کاری کرد که دشمن همان نگرانی‌هايی را که از ناحيه غزه دارد، از طرف ساحل غربی [کرانه باختری رود اردن] نيز احساس کند».

رهبر جمهوری اسلامی روز اول مرداد نيز خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائيل تا پيش از نابودی آن شد و گفت که فلسطينی‌ها بايد کرانه باختری را مثل غزه، «مسلح» کنند.

سپاه پاسداران نيز پيشتر بر لزوم تسليح کرانه باختری و افزايش توان موشکی فلسطينی‌ها تاکيد کرده بود.

کرانه باختری رود اردن در اختيار تشکيلات خودگردان فلسطينی به رهبری محمود عباس است که از روند صلح با اسرائيل حمايت می‌کند. نوار غزه نيز در اختيار گروه رقيب آن، حماس است که چند سال است از سوی اسرائيل در حصر قرار گرفته و حماس راه مقابله با اين کشور را درگيری نظامی می‌داند.

رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين نيز گزارشی از جنگ ۵۱ روزه به رهبر جمهوری اسلامی ارائه داد و گفت: «اگر کمک‌های موثر و راهبردی ايران نبود، امکان مقاومت و پيروزی در غزه فراهم نمی‌شد».

گروه جهاد اسلامی فلسطين در ليست تروريستی بسياری از کشورها از جمله ايالات متحده قرار دارد.

آقای خامنه‌ای، جنگ ۵۱ روزه و «مقاومت منطقه‌ کوچک غزه با جمعيت و امکانات محدود در مقابل اسرائيل را، يک مسئله مهم و حيرت‌آور خواند».

نوار غزه در جنگ تابستان گذشته ميان ارتش اسرائيل و تشکل‌های مسلح فلسطينی با ويرانی گسترده‌ای روبرو شد. فلسطينی‌ها می‌گويند دستکم يکصد هزار فلسطينی خانه‌های خود را در حملات هوايی سنگین اسرائيل از دست داده‌اند.

موشک‌پرانی شبه‌نظاميان فلسطينی و حملات اسرائيل به نوار غزه، ۲۶ ماه اوت با بر جای گذاشتن بيش از ۲۱۰۰ قربانی فلسطينی به پايان رسيد. اکثر قربانيان فلسطينی غيرنظامی بودند.

در طرف اسرائيل ۷۳ نفر کشته شدند که ۶۷ نفر آنها نظامی بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG