لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۳

رکوردشکنی لیونل مسی در لیگ قهرمانان اروپا


بايرن‌ مونيخ، بارسلونا، پاری‌ سن ژرمن و پورتو صعودشان را به مرحله حذفی ليگ قهرمانان قطعی کردند. پيش از اين رئال مادريد مدافع عنوان قهرمانی، باير لورکوزن و بوروسيا دورتموند نيز راهی دور بعد شده بودند.

مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت مسابقه از هفته چهارم ادامه يافت. بايرن‌مونيخ موفق شد پيروزی دور رفت را تکرار کند و رم را از پيش رو بردارد. فرانک ريبری و ماريو گوتسه برای بايرن گلزنی کردند.

حالا پسران گوارديولا کنار دورتموند و رئال مادريد، سه تيمی هستند که هر سه ديدارشان را در اين فصل با پيروزی پشت سر گذاشته‌اند.

بزرگترين شگفتی را زسکا مسکو رقم زد و موفق شد با نتيجه ۲ بر يک منچستر‌سيتی را شکست دهد. سيدو دومبيا مهاجم ساحل عاجی زسکا با دو گل، کابوس "ورزشگاه اتحاد" شد که بيش از ۴۵ هزار نفر را روی صندلی‌هايش داشت. او در بازی رفت هم دروازه جو هارت را گشوده بود.

يحيی توره از روی ضربه ايستگاهی تک گل منچستر‌سيتی را زد که برای گريز تيمش از شکست کافی نبود. آنها برای صعود به مرحله بعد، راه سختی در پيش دارند و حتماً بايد از سد بايرن مونيخ و رم بگذرند.

مانوئل پلگرينی سرمربی شيليايی سيتی گفت: "بازی بدی را به نمايش گذاشتيم. واقعاً نااميد کننده است که در ورزشگاه خانگی شکست بخوريم. تصميمات داوری نقشی در اين شکست نداشت. با چنين نمايشی نمی‌توانيم در برابر هيچ حريفی به پيروزی برسيم. دو گل بسيار ساده و ابتدايی دريافت کرديم."

بارسلونا موفق شد با دو گل آژاکس را در آمستردام شکست دهد تا صعودش به مرحله بعد قطعی شود. هر دو گل اين ديدار را ليونل مسی به ثمر رساند تا ضمن اوجگيری مجدد، ۷۱ گله شود و در کنار رائول گونزالز و بالاتر از رونالدو، در صدر جدول گلزنان تاريخ ليگ قهرمانان بايستد.

نابغه آرژانتينی اين تعداد گل را در ۹۰ بازی زده اما گونزالز در ۱۴۲ بازی. رونالدو هم ۷۰ گل را در ۱۰۷ مسابقه وارد دروازه حريفان کرده. از فوتباليست‌هايی که هنوز خداحافظی نکرده و بخت رسيدن به بالای جدول را دارند، دروگبا ۴۳ گل زده، کريم بن زما و زلاتان ابراهيموويچ هم ۴۱ گله هستند.

لوئيس انريکه سرمربی بارسا درباره تيمش می‌گويد: "خيلی‌ها فکر می‌کنند بارسا در بحران است ولی اصلاً اين طور نيست. تيمم در خيلی از بازی‌های خود عملکرد خوبی به نمايش گذاشته و لايق تمجيد است. الان آسان‌ترين کار انتقاد از بارسلونا است. هر کس هر چيزی را که می‌خواهد زير سوال می‌برد ولی من به کارم ايمان دارم و مطمئنم اگر زمان بدهند بارسلونا را خواهم ساخت."

پاری‌سن ژرمن که همچنان از زلاتان ابراهيموويچ به خاطر مصدوميت بی بهره است، موفق شد با گل ثانيه ۵۷ ادينسون کاوانی که اين روزها خوب گل می‌زند، آپوئل قبرس را شکست دهد. اين سريع‌ترين گل پاری سن ژرمن در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا بود.

چلسی چنانچه پيش بينی می‌شد، در اسلوونی مقابل تيم سختکوش ماريبور به تساوی رسيد. تک گل چلسی را در اين ديدار ماتيچ به ثمر رساند. البته ديگو کاستا يک بار ديرک دروازه مهمان را به لرزه درآورد و ادن هازارد بلژيکی نيز ضمن ناکامی در موقعيت تک به تک، يک پنالتی را هم در دقيقه ۸۵ هدر داد.

ماريبور که پيش از اين توانسته بود شالکه را در خود آلمان متوقف کند و زمينه را برای تغيير سرمربی‌شان فراهم سازد، چنانچه پيش‌بينی می‌شد چلسی را هم به دردسر انداخت.

ماريبور توسط آگيم ابرايمی بازيکن تيم ملی مقدونيه به گل رسيد اما نمانيا ماتيچ صربستانی جبران کرد و دو تيم به تساوی ۱-۱ رضايت دادند.

مردان مورينيو همچنان در صدر جدول گروهشان باقی ماندند. او درباره اين بازی گفت: "امروز تولد ۱۸ سالگی دخترم است و اين اتفاق يک بار در سال برای او رخ می‌دهد، دوست داشتم در کنار خانواده‌ام باشم و تولد دخترم را به او تبريک بگويم."

اسپورتينگ در ليسبون موفق شد شالکه را با نتيجه ۴ بر ۲ شکست دهد تا تيم پرتغالی اولين بردش را در اين فصل کسب کند. جالب اينکه بازی رفت با نتيجه ۴ بر ۳ به سود شالکه تمام شده بود. حالا در اين گروه، هر چهار تيم شانس صعود دارند اما وضعيت چلسی به مراتب بهتر از رقباست.

در گروه آخر شاختار با برتری ۴ بر صفر برابر باته بوريسوف از بلاروس، در رده دوم قرار گرفت. بازی رفت را هم شاختار در خانه حريف با نتيجه ۷-۰ برنده از زمين خارج شده بود.

ديدار پورتو و بيلبائو با برتری ۲ بر صفر پورتو به پايان رسيد تا تيم پرتغالی نيز صعودش به مرحله بعد قطعی شود. جالب اينکه غير از پورتو، تيم‌های پرتغالی بنفيکا و اسپورتينگ ليسبون نيز بازی‌های سخت اين هفته خود در ليگ قهرمانان را با برتری پشت سر گذاشتند.

XS
SM
MD
LG