لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۸

جهش بزرگ مایکروسافت


جدیدترین محصولات شرکت مایکروسافت
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:09 0:00

جدیدترین محصولات شرکت مایکروسافت

مدتی است که شرکت مایکروسافت از حوزه نرم‌افزار وارد حوزه سخت‌افزار شده است. خیلی‌ها به محصولات نرم‌افزاری این شرکت نسبت به محصولات شرکت اپل ایراد می‌گرفتند. مثلاً از گیر کردن سیستم یا کند بودن سیستم هایی که از ویندوز استفاده می کنند شکایت داشتند و دارند.

شرکت مایکروسافت البته بسیاری از این مشکلات را مربوط به سیستم‌های سخت افزاری ضعیفی می‌دانست و می‌داند که نرم‌افزارهای این شرکت روی آن نصب شده است. برای همین این شرکت هم مانند شرکت اپل به سمت ساخت سخت افزارهایی هماهنگ با سیستم عامل‌های ساخته شده توسط خودش روی آورد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

در آخرین رویداد مایکروسافت جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود را در کنار به‌روزرسانی نرم‌افزارهایش در یک کنفرانس خبری معرفی کرد. یکی از محصولاتی که در کنفرانس خبری مایکروسافت معرفی شد، یک کامپیوتر بدون کیس است. کامپیوتر بدون کیسی که می‌تواند حتی شبیه یک تبلت بزرگ یا بوم بزرگ نقاشی عمل کند.

این محصول سرفیس استودیو نام دارد و مایکروسافت درباره‌اش می‌گوید این کامپیوتر می‌تواند شیوه‌های تولید، آفرینش و آموزش را متحول کند.

این محصول قدرت بالایی در ساخت محتوای سه بعدی دارد و شرکت مایکروسافت می‌گوید این سیستم باریک‌ترین نمایشگر ال سی دی را دارد که تا به حال ساخته شده است. نمایشگری با عرض ۱۲٫۵ میلی‌متر. این نمایشگر لمسی پوشش آلومینیومی و ۱۳٫۵ میلیون پیکسل دارد، یعنی میزانی بیش از ۶۳ درصد یک تلویزیون فور کی.

سرفیس استودیو از رم هشت گیگ برای مدل پایه تا ۳۲ گیگابایت حافظه رم برای قوی‌ترین مدل بهره می‌برد. پردازنده‌ چهار هسته‌ای نسل شش اینتل کورآی سون نیز وظیفه پردازش اطلاعات را در این سیستم بر عهده گرفته است.

برای افزایش قدرت این سیستم برای اجرای رندرهای سنگین سه بعدی، از کارت گرافیکی جی تی ایکس ۹۸۰ ام شرکت انویدیا به کار گرفته شده است. این کارت گرافیکی بیشتر در سیستم‌هایی استفاده می‌شوند که برای بازی ساخته می‌شوند.

معمولاً سیستم های توسعه یافته برای بازی، قدرت کارت گرافیکی بالایی دارند. البته این مدل از کارت‌های گرافیکی، قدرت کمتری نسبت به کارت‌های گرافیکی سری کوادرو برای کارهای طراحی دارند. سری کوادرو معمولاً بیشتر برای مهندسان، طراحان و سازندگان انیمیشن کاربرد دارد.

دو ترابایت حافظه ذخیره‌سازی هیبریدی متشکل از اچ دی دی و اس دی دی بخش دیگری از سخت افزار این سیستم جدید است.

سرفیس استودیو از قلم مخصوص سرفیس نیز بهره می‌برد تا به گزینه‌ای ایده‌آل برای طراحان تبدیل شود.

این کامپیوتر بدون کیس از ۲۹۹۹ دلار تا ۴۱۹۹ دلار، بسته به سخت افزار متفاوت سفارش داده شده، قیمت دارد.

کامپیوتر بدون کیس استودیو مجموعه‌ای از لوازم جانبی مانند سرفیس دایال هم دارد.

ابزار جدید سرفیس دایال می تواند کمک زیادی به ویرایشگر‌های حرفه‌ای صوتی و ویدیویی ‌کند. این ابزار جدید در محیط‌های مختلف ویندوز ۱۰ قابل استفاده است.

کاربران قادر خواهند بود تا سرفیس دایال را روی میز کار خود یا روی نمایشگر قرار دهند و از آن بهره ببرند. ابزار جدید مایکروسافت همچنین با تبلت سرفیس پرو و لپتاپ سرفیس بوک نیز سازگار است.

استودیو دایال در واقع یک استوانه بزرگ است که بیشتر شبیه به پالت‌های الکترونیکی بوده و وقتی آن را بر روی نمایشگر سرفیس استودیو قرار دهید، منویی محوری‌شکل به دور آن باز می‌شود.

این منو با توجه به اپلیکیشنی که اجرا می‌کنید می‌تواند رنگ‌های مختلف را در یک اپلیکیشن نقاشی به شما نشان دهد یا در برنامه‌های کاربردی تبدیل به یک میانبر مفید برای گزینه‌های مختلف شود.

در واقع سرفیس دایال به شما کمک کند تا استفاده از اپلیکیشن‌ها آسان‌تر شوند. طراحی گرد این لوازم جانبی به کاربر اجازه می‌دهد تا آنچه در نمایشگر قرار دارد را کنترل کرده و همچنین از فیدبک لمسی برای دسترسی به گزینه‌های دیگر استفاده کند.

ایده‌ای که پشت سرفیس دایال قرار دارد این است که به طراحان و هنرمندان اجازه داده شود تا در خلق آثار خود بتوانند از هر دو دستشان استفاده کنند.

مایکروسافت اعلام کرده، سرفیس دایال از ۱۰ نوامبر به قیمت ۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

اما دیگر محصول معرفی شده توسط مایکروسافت یک مدل بروزرسانی شده از لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک است. این محصول نسبت به مدل قبلی ۳۰ درصد قدرت باتری بیشتری دارد و عملکرد گرافیکی آن دوبرابر، قوی‌ترین سرفیس‌ بوک‌های موجود در بازار است.

شرکت مایکروسافت ادعا کرده این مدل قوی‌ترین مدل از سرفیس بوک‌هایی است که تا به حال تولید کرده است. مدلی که در آن از جدیدترین تراشه‌های آی هفت شرکت اینتل استفاده شده است.

سیستم حرارتی این دستگاه هم طراحی مجدد شده و امکان می‌دهد پردازنده‌های آن با تمام قدرت کار کنند. همچنین باید اشاره کرد که باتری این لپ‌تاپ می‌تواند با یک بار شارژ شدن معادل ۱۶ ساعت کار کند.

پردازنده گرافیکی نیز در این لپ تاپ عملکردی دو برابر بیشتر از مدل پیشین را برای کاربران فراهم کرده است.

البته خریداران این محصول توقع یک لپ تاپ با ظاهری جدید و سخت افزار خاص را داشتند، اما به نظر می‌رسد فعلا مایکروسافت قصد ندارد تغییر عمده‌ای در این محصول ایجاد کند.

سرفیس بوک جدید در ماه نوامبر به بازار می‌آید و قیمتی معادل با ۲۳۹۹ دلار خواهد داشت.

دیگر محصولی که شرکت مایکروسافت در کنفرانس خبری خود به نمایش گذاشت، یک محصول جدید در حوزه‌ی واقعیت مجازی است.

هدست واقعیت‌مجازی یاد شده با قیمت۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد و با همکاری شرکت‌های دیگری چون اچ‌پی، دل، لنوو، ایسوس و ایسر ساخته شده است. این محصول مجهز به سیستم ردیابی صوتی با آزادی شش درجه‌ای است.

این ردیابی هم به صورت داخلی و هم به صورت خارجی روی محصول یاد شده تعبیه شده است. این دستگاه می‌تواند اشیای مجازی را در دنیای واقعی به نمایش درآورد.

اما کنفرانس خبری مایکروسافت به حوزه قدیمی فعالیت این شرکت هم پرداخت. اما به دلیل اینکه این کنفرانس بیشتر به محصولات سخت‌افزاری این شرکت مرتب بود محصولات ارائه شده اکثرا به‌روزرسانی‌هایی روی نرم‌افزارهای کنونی این شرکت هستند.

به عنوان نمونه مایکروسافت نرم‌افزار پینت سه‌بعدی را معرفی کرد. این نرم‌افزار که قرار است همراه با آپدیت بهار مایکروسافت برای ویندوز عرضه شود، دارای قابلیت‌های مختلفی خواهد بود. ترسیم اشکال سه‌بعدی، تبدیل عکس‌ها به محتوای سه‌بعدی، تبدیل اشیا و تصاویر دو بعدی به سه‌بعدی بخش‌هایی از امکانات این اپلیکیشن هستند.

محتوای تولید شده توسط این برنامه را می‌توانید توسط عینک واقعیت مجازی به صورت مجازی تجربه کنید و حتی می توان آنها را توسط پرینتر‌های سه‌بعدی ساخت.

پشتیبانی از محتوای سه‌بعدی در مرورگر مایکروسافت اج و نرم‌افزار پاورپوینت از دیگر به‌روزرسانی‌های مد نظر شرکت مایکروسافت است. با این به‌روزرسانی می‌توان یک کالای سه‌بعدی را در پاورپوینت قرار داد. همچنین قابلیت زوم کردن در بخش مشخصی از شیء سه‌بعدی نیز وجود دارد.

با به‌روزرسانی جدید، امکان نمایش محتوای سه‌بعدی در مرورگر اج به وجود خواهد آمد و می‌توان برای اینکار از هدست مخصوص برای تماشای محتوای سه‌بعدی استفاده کرد.

با استفاده از هدست مخصوص نه تنها امکان دیدن اشیای سه بعدی در مرورگر اج فراهم می‌شود، بلکه می‌توان با استفاده از آن کالایی را از مرورگر به دنیای واقعی انتقال داد. برای مثال می‌توانید میزی که برای خانه‌ خود دوست دارید را در فضای منزل قرار دهید.

مرورگر اج و پاورپوینت با پشتیبانی از این امکان از سال ۲۰۱۷ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

از طرفی این شرکت اعلام کرد آپدیت ویندوز ۱۰ با نام کریتور را در بهار سال آینده وارد بازار می‌کند. تمرکز اصلی در این به‌روزرسانی ارائه فناوری سه‌بعدی برای همه افراد است. با نرم‌افزار پینت سه‌بعدی می‌توانید نقاشی‌های سه‌بعدی کشیده و با استفاده از عینک واقعیت مجزای آن را به دنیای اطراف خود بیاورید.

طبق اعلام مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰ در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بدین ترتیب می‌توان این نسخه از ویندوز را دومین سیستم عامل محبوب جهان دانست. البته ویندوز هفت همچنان کاربران بیشتری نسبت به ویندوز ۱۰ دارد.

همچنین طبق اعلام مایکروسافت بیش از ۲۰۰ میلیارد ساعت از ویندوز ۱۰ استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG