لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۳

ملکه زیبایی جهان فرانسوی است


 ایریس میتنائر ملکه زیبایی جهان از فرانسه (راست) در کنار پیا وورتزباخ ملکه زیبایی فیلیپین و برنده سال گذشته
ایریس میتنائر ملکه زیبایی جهان از فرانسه (راست) در کنار پیا وورتزباخ ملکه زیبایی فیلیپین و برنده سال گذشته

روز دوشنبه طبق معمول هر سال در مراسمی پر زرق و برق، ایریس میتنائر از فرانسه به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد.

اما ویژگی مراسم امسال تجلیل از تنوع نژادی و تاکید بر غلبه کردن بر مشکلات زندگی بود که با فضای همیشگی این مراسم که تاکید یکجانبه بر زیبایی‌های ظاهری است، تفاوت داشت.

به گزارش شبکه خبری‌ای بی‌سی، ایریس میتنائر دانشجوی ۲۳ ساله دندانپزشکی در سخنرانی خود پس از کسب مقام ملکه زیبایی جهان از سیاست باز مهاجرت در فرانسه و اتحادیه اروپا تقدیر کرد.

دقایقی قبل از آنکه پیا وورتزباخ برنده سال قبل تاج تزیینی را بر سر او بگذارد ایریس میتنائر خطاب به هیئت داوران گفت:«پس از هر ناکامی باید برخاست و به تلاش ادامه داد. اگر امشب من برنده نمی شدم حداقل این افتخار را کسب کردم که در میان سه نامزد نهایی باشم.»

پس از او راکل پلیسیر از پورتو پرنس پایتخت هائیتی که زلزله سال ۲۰۱۰ آنرا ویران کرد و آندرئا توبار از کلمبیا در مقام دوم و سوم قرار گرفتند. نفرات چهارم تا ششم اهل کشورهای فیلیپین، تایلند و کنیا هستند.

متفاوت از سالهای قبل امسال به جای ۱۵ نفر از شرکت کنندگان فقط ۱۳ نفر برای رقابت نهایی انتخاب شده بودند. از میان این ۱۳ نفر حداقل ۴ نفر سیاهپوست بودند.

والری پیزا از پرو به تصادف رانندگی که نزدیک بود او را کاملا فلج کند اشاره کرد و افزود آرزوی شرکت در مسابقات ملکه زیبایی جهان یکی از انگیزه‌های اصلی برای بازیابی سلامتش بوده است.

ماریام هاباچ نامزد ونزوئلا، دختر موطلایی و بلندقامتی که از شانسهای اصلی قلمداد می شد به مرحله نهایی این رقابت راه نیافت.

مراسم با پخش تصاویری از زندگی نامزدان و تاکید بر شخصیت قوی آنها شروع شد. مجریان برنامه در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند که در رقابت امسال زنانی با رشته‌های تحصیلی و مشاغل گوناگون از جمله یک سرباز و یک میکروبیولوژیست (زیست شناس میکروبی) شرکت دارند.

ملکه زیبایی کنیا در ویدئوی خود گفت:«هر قامتی با هر فرم و اندازه‌ای زیباست. افراد را نباید بر مبنای آنچه که می پوشند و یا به خاطر موقعیت مالی مورد قضاوت قرار دهند.»

فیلیپین از سال ۱۹۷۴ تاکنون سه بار میزبان برنامه انتخاب ملکه زیبایی جهان بوده و این برای صنعت جهانگردی آن کشور عامل مثبتی است.

پیا وورتزباخ ملکه زیبایی فیلیپین و برنده سال گذشته این رقابت جهانی گفت:«به نظرم زمان آن فرا رسیده تا فیلیپین را به صحنه جهانی بازگردانیم. کشور ما زیبایی‌های فراوانی دارد.»

مراسم امسال شصت و پنجمین سال برگزاری مسابقات ملکه زیبایی جهان بود.

XS
SM
MD
LG