لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۱

گران‌ترین خانه جهان فروش رفت؛ قیمت ۳۰۱ میلیون دلار


سایت بلومبرگ ۲۵ آذر ماه خبر داد که گران‌ترین خانه جهان به قیمت ۳۰۱ میلیون دلار در حومه پاریس به فروش رفته است.

این بنا که قصر لوئی چهاردهم نام دارد، در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت «کوگمد» ساخته شد و چهار سال در پی خریدار بود.

این قصر را فردی از خاورمیانه خریداری کرده که خواسته هویتش فاش نشود.

این بنا در حد فاصل ورسای و مارلی لو روی فرانسه واقع شده که ۵٠ هزار متر مربع زیر بنای این عمارت است و ١٠ سوئیت اتاق خواب و یک اتاق پذیرایی بزرگ دارد. بلندی سقف گنبدگون سالن بزرگ این عمارت ١۶ متر است که با نقاشی‌های زیبا بر روی گچ طراحی شده است.

این بنای عظیم دارای کتابخانه‌ای با شکوه، انبار بزرگ شراب، دو سالن رقص و یک سینمای اختصاصی است. همچنین در زیرزمین آن یک دیسکو و یک آکواریوم قرار دارد. این عمارت یک زمین بازی اسکواش، به همراه دو استخر سر پوشیده و سرباز نیز دارد.

از ویژگی‌های حیرت‌آور این زمین، چشمه‌های درخشان آب، خاکریزهای زیبا و باغ‌های حفاظت شده است که در دو کیلو متر مربع قرار دارند.

قصر هرست در سن سایمون کالیفرنیا به قیمت ١٩۲میلیون دلار، املاک الیسون در وود ساید کالیفرنیا به قیمت ۲٠٠ میلیون دلار، املاک چهار برکه فرفیلد نیویورک به قیمت ۲۴٨ میلیون دلار و کاخ‌های کینگستون در لندن از گران‌ترین خانه‌هایی هستند که تاکنون از سوی معاملات ملکی‌های بزرگ جهان معرفی شده‌اند.

قیمت این عمارت از پنت هاوس دیگری که به قیمت ٣٠۵ میلیون دلار سال گذشته در هاید پارک لندن به فروش رسید پیشی گرفته است.

این قلعه پر زرق و برق کار یک تاجر سعودی به نام عماد خشوقی است که با به کار گرفتن دویست نفر در مدت سه سال عمارتی بر پایه اصول کاخ‌های ورسای را در حومه پاریس بنا کرد.

خشوقی از ١٣ نوع مختلف سنگ مرمر برای ساخت کف زمین‌های خانه، موزاییک‌ها و کاشی‌های حمام استفاده کرده است. این عمارت همچنین مزین به یک مجسمه از لویی چهاردهم است در کنار هزار و پانصد قطعه طلا که در دکوراسیون‌های این عمارت به کار رفته است.

XS
SM
MD
LG