لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۱

​ انتقاد علی مطهری از دخالت سپاه در کار وزارت اطلاعات


علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس
علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس
علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس، از «دخالت سپاه پاسداران در کار وزارت اطلاعات» انتقاد کرد و گفت: «سپاه گاهی از حيطه وظايف خود خارج شده است. مثلا سپاه نبايد در کار وزارت اطلاعات دخالت کند. مجلس می‌تواند از وزير اطلاعات سوال کند ولی از سپاه نمی‌تواند.»

براساس گزارشی که پايگاه خبری اميد چهارشنبه ۲۱ خرداد از سخنان آقای مطهری در ديدار اعضای «شورای راهبردی پويش اميد»، منتشر کرده، آقای مطهری می گوید «سپاه فقط در مواردی می‌تواند در اين امور دخالت کند که اقدام مسلحانه عليه نظام در کار باشد و بقيه امور امنيتی به عهده وزارت اطلاعات است. »

اعضای «شورای راهبردی پويش اميد» از جمله حاميان محمدرضا عارف در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۹۲ بودند.

این نماینده مجلس درباره ميزان ورود سپاه در اقتصاد نيز گفته است که «اين نهاد نبايد مالکيت پيدا کند و تبديل به يک کارتل يا تراست شود.»

پیشتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نیز در بهمن ماه گذشته گفته بود که رويه مالکيتی سپاه را قبول ندارد.

آقای رفسنجانی در گفت‌وگو با سايت خبری انتخاب، تاکيد کرده بود که ورود سپاه پاسداران به فعاليت‌های عمرانی با درخواست خود او در دوران رياست جمهوری‌اش انجام شده اما وی به دنبال اين نبود که «اينها تبديل به رقيبی آن گونه در مالکيت شوند».

بازداشت صبا آذرپيک

آقای مطهری در پاسخ به سوالی درباره بازداشت صبا آذرپيک،خبرنگار سابق پارلمانی، گفته که از اتهامات وی اطلاعی ندارد و نمی خواهد قضاوتی درباره آن داشته باشد.

آقای مطهری در عين حال دراين باره گفت: «متاسفانه الان بر خلاف قانون اساسی عمل می‌شود. کسی را بازداشت می‌کنند و تا مدتی خانواده‌اش اجازه صحبت با او را ندارند. هر نهادی بازداشت را انجام داده خلاف قانون عمل کرده است. زيرا طبق قانون اساسی در صورت بازداشت، موضوع اتهام بايد با ذکر دلايل بلافاصله کتبا به متهم ابلاغ و تفهيم شود و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالح قضايی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم شود. در حالی که مدتها فرد را در بازجويی و گاهی در انفرادی نگه می‌دارند. »

صبا آذرپيک نزديک به دو هفته پيش در محل کارش بازداشت شد و از آن زمان تاکنون به گفته مادرش اطلاعی از وضعيت و محل نگهداری او و همچنين نهاد بازداشت کننده‌اش در دست نيست.

۱۴۷ روزنامه‌نگار ايرانی در بيانيه‌ای با انتقاد از بازداشت صبا آذرپيک، خبرنگار روزنامه اعتماد و هفته‌نامه تجارت فردا، خواستار مشخص شدن وضعيت اين روزنامه نگار شدند.

در بيانيه اين روزنامه‌نگاران، بازداشت خانم آذرپيک خلاف برخی موازين قانون اساسی و دادگاه‌های عمومی و انقلاب دانسته شده است. امضاکنندگان اين بيانيه همچنين بی‌خبری خانواده صبا آذرپيک و افکار عمومی از وضعيت اين روزنامه‌نگار را «غيرقانونی و خطرناک» دانسته‌اند.

نماينده تهران در بخش ديگری از سخنان خود وضعيت حجاب در ايران را در مجموع« قابل قبول »دانسته و افزود: «نمی‌توانيم بگوييم هر نوع بد حجابی دهن کجی به نظام است. بخشی از آن ناشی از تمايل زن به خودنمايی است.»

علی اکبر ناطق نوری،عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ۱۳ خرداد «بدحجابی» را نشانه اعتراض مردم به حکومت است.
XS
SM
MD
LG