لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

مطهری: هم ریاست‌جمهوری و هم مجلس خبرگان در حد خودشان نیستند


مطهری اخیرا برخی انتقادهای اروپایی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در ایران را وارد دانست
مطهری اخیرا برخی انتقادهای اروپایی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در ایران را وارد دانست

علی مطهری٬ نایب رئیس مجلس گفته مجلس خبرگان رهبری در جایگاهی که در قانون برای این نهاد تعریف شده٬ قرار ندارد.

آقای مطهری این مطلب روز چهارشنبه (۲۶ آبان) را در گفت‌و‌گو با سایت «خبر‌آنلاین» بیان کرده و گفته ریاست جمهوری نیز در ۳۷ سال اخیر در جایگاه خود قرار نداشته است.

وی گفته «هم ریاست‌جمهوری و هم مجلس خبرگان در حد خودشان نیستند» و مجلس نیز در این سال‌ها «فراز و نشیب‌های زیادی داشته و گاهی در حد خودش نبوده است.»

علی مطهری که از منتقدان جدی برخی از سیاست‌های نهاد‌های حاکمیتی و دولتی محسوب می‌شود در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

وی در عین حال درباره انتقادها به صراحت گفتارش در جایگاه نایب رئیسی مجلس هم گفته «اگر حرفی حق است باید گفته شود.»

مطهری افزود «جایگاه نائب رئیسی برای من مهم نیست، برای من مهم بیان کردن حرف حق و درست است.»

علی مطهری در سال‌های اخیر به خاطر طرح برخی انتقاد‌ها و اعتراض‌های علنی به برخی تصمیم‌گیری‌ها٬ سیاست‌ها و اقدامات مقام‌ها و نهاد‌های جمهوری اسلامی از سوی محافظه‌کاران و رسانه‌های آنها مورد حمله قرار گرفته است.

اخیرا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت و نگرانی از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران گفت که «حکومتی که پایگاه مردمی خوبی دارد، نباید از ایجاد این دفترها نگران باشد». او همچنین برخی انتقادهای اروپایی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در ایران را وارد دانست.

در سال‌‌های اخیر نیز برخی از سخنرانی‌های این نماینده مجلس در شهر‌های مختلف ایران با اعتراض و مخالفت نیرو‌های حزب‌الله لغو و یا پرتنش برگزار شده است.

یکی از مهمترین این جنجال‌ها مربوط به لغو سخنرانی سال ۱۳۹۳ علی مطهری در دانشگاه شیراز از سوی برخی نیرو‌های لباس شخصی بود که با شکایت این نماینده مجلس برای مهاجمان و عاملان لغو این سخنرانی در دادگاه پرونده قضایی تشکیل شد.

مطهری ۱۸ اسفند سال ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود در فرودگاه این شهر «با هجوم نیروهای لباسشخصی مورد ضربوشتم» قرار گرفت و در‌‌ نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

XS
SM
MD
LG