لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۲

دیوان عالی آمریکا در پرونده آبرکرامبی به نفع زن باحجاب رای داد


سامانتا ايلاف
سامانتا ايلاف

ديوان عالی ايالات متحده روز دوشنبه به نفع يک زن مسلمان آمريکايی که تقاضای کار او در يکی از فروشگاه های شرکت «آبرکرامبی اند فچ» به دليل داشتن حجاب اسلامی رد شده بود، رأی داد.

سامانتا ايلاف، دعوای حقوقی خود عليه شرکت آبرکرامبی را از سال ۲۰۰۸ ميلادی (۱۳۸۷ خورشيدی) و پس از آن که تقاضای کار او در يکی از فروشگاه‌های آن شرکت در اوکلاهما رد شد، آغاز کرد.

اعضای هيئت منصفه دادگاه بدوی، آن فروشگاه را به دليل «اعمال تبعيض»، به پرداخت ۲۰ هزار دلار جريمه محکوم کرد، اما دادگاه تجديد نظر شرکت آبرکرامبی را بی‌گناه شناخت.

اين موضوع بهانه‌ای شد برای مدافعان آزادی‌های مذهبی و مدنی در آمريکا، تا از ديوان عالی ايالات متحده برای تضمين حقوق افراد در محيط کار کمک بگيرند.

ديوان عالی ايالات متحده اوايل اسفند ماه گذشته، جلسه‌ای در همين زمينه در شهر واشنگتن برگزار کرد، تا مرز آزادی را در آنجا که فرصت شغلی با باورهای دينی تداخل پيدا می‌کند، مشخص نمايد.

با اين حال، حتی پيش از اعلام حکم ديوان عالی کشور، شرکت آبرکرامبی اعلام کرد که اگر متقاضيان استخدام در آن شرکت مايل به حفظ حجاب خود در محل کار باشند، اين اجازه به آنها داده خواهد شد.

-------------------------------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG