لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

اسرائیل و آمریکا ‌آزمایش مشترک موشکی انجام می‌دهند


آزمایش موشک ارو در هفتم آوریل سال ۲۰۰۹
آزمایش موشک ارو در هفتم آوریل سال ۲۰۰۹
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، که اسرائیل به زودی با همکاری ایالات متحده یک موشک زمین به هوای «اَرو» در آب‌های اقیانوس آرام آزمایش خواهد کرد.

به گفته ژنرال پاتریک اورلی، مدیر آژانس پدافند موشکی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در این آزمایش سه سامانه پدافند موشکی به کار گرفته خواهد شد.

بنا بر اعلام آژانس دفاع موشکی پنتاگون، اسرائیل قصد دارد با آزمایش موشک پیشرفته «ارو» توانایی این موشک را در سرنگونی اهدافی در شعاع ۱۰۰۰ کیلومتری ارزیابی کند که در صورت موفقیت، شعاع تحت پوشش بیش از پیش خواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، گزارش می‌دهد که این سومین آزمایش موشک ارو است که در قلمرو آمریکا انجام می‌گیرد.

به گفته این منبع، احتمالا این آزمایش در چند روز آینده در سواحل کالیفرنیا صورت می‌پذیرد.

رویترز می‌نویسد آمریکا و اسرائیل به طور مشترک سامانه پدافندی «ارو» (پیکان) را برای مقابله با حمله‌های احتمالی موشکی ایران و سوریه توسعه داده‌اند.

در پیوند با این آزمایش، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با صدور اطلاعیه‌ای از هواپیماها خواسته‌ است که در روزهای آینده از پرواز بر فراز سواحل مرکزی کالیفرنیا خودداری ورزند.

ژنرال پاتریک اورلی، مدیر آژانس پدافند موشکی پنتاگون با بیان اینکه «این آزمایش به زودی در تابستان انجام می‌گیرد» به خبرنگاران گفت که به دلیل محدودیت فضا در سواحل مدیترانه و رعایت نکات ایمنی، این آزمایش در سواحل آمریکا صورت می‌گیرد.

به گفته این مقام نظامی آمریکایی، این آزمایش برای سامانه‌های پدافندی «پاتریوت»، «تاد» و «آگیس» نیز این فرصت را فراهم می‌آورد تا به طور هماهنگ با سامانه «ارو» اقدام کنند.

ژنرال پاتریک اورلی همچنین تاکید که در این آزمایش موشکی تنها «حس‌گر»های سامانه‌های پدافندی آمریکا به کار گرفته می‌شوند و این آزمایش عمدتا ماهیتی اسرائیلی دارد.

اسرائیل در ماه آوریل موشک ارو- ۲ را با «موفقیت» آزمایش کرد. در این آزمایش موشک شبیه‌سازی شده شهاب ایران به وسیله یک موشک ارو هدف قرار گرفت.

در آن هنگام رادیو اسرائیل اعلام کرد که این پرتاب شانزدهمین آزمایش از این نوع موشک بوده است.
XS
SM
MD
LG