لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۴

حمله به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران؛ مدارک به آتش کشیده شد


خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش می‌دهند که عده‌ای تظاهرکننده که روز سه‌شنبه بعدازظهر در برابر ساختمان سفارت بریتانیا در تهران تجمع کرده بودند وارد ساختمان شده و پرچم این کشور را پایین کشیده‌اند. این منابع خبری مهاجمان به سفارت بریتانیا را «دانشجو» خوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، تجمع «دانشجویان دانشگاه تهران» که از ساعت دو بعدازظهر سه‌شنبه در برابر سفارت بریتانیا آغاز شده بود به هجوم این افراد به داخل ساختمان منتهی شده است.

در حالی که این خبرگزاری می‌گوید که نیروهای پلیس حاضر در محل «نتوانسته»اند در مقابل دانشجویان مقاومت کنند، خبری دیگر حاکی از آن است که کارمندان سفارت بریتانیا این محل را ترک کرده‌اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00
لینک مستقیم


خبرگزاری مهر نیز می‌گوید که این دانشجویان پس از ورود به ساختمان سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران پرچم این کشور را پایین کشیده و آن را آتش زده‌اند.

این خبرگزاری همچنین می‌گوید که هم‌اکنون پرچم ایران بر سردر سفارت بریتانیا در تهران قرار گرفته است.

حمله به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:03 0:00

خبرگزاری‌های داخلی همچنین از حضور «اقشار مختلف مردم» در کنار این «دانشجویان» در تجمع روز سه‌شنبه و سر دادن شعار «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افراد مهاجم به سفارت بریتانیا پس از ورود شیشه‌های این سفارتخانه را شکسته و «برخی از مدارکی را که در طبقه اول ساختمان بوده» بیرون آورده و به آتش کشیده‌اند.


خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز گزارش می‌دهد که افراد مهاجم همچنین به تاسیسات ماهواره‌ای سفارتخانه بریتانیا آسیب رسانده و فعالیت «برخی از تاسیسات را متوقف کرده‌اند».

حمله به سفارت بریتانیا یک روز پس از آن رخ می‌دهد که سخنگوی ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، روز دوشنبه از تصميم ايران برای کاهش روابط بين دو کشور ابراز تاسف کرده و گفت که لندن در حال بررسی اقداماتی در پاسخ به اين رويکرد جمهوری اسلامی است.

مجلس شورای اسلامی روز يک‌شنبه مصوبه کاهش روابط بين ايران و بريتانيا به سطح کاردار را تصويب کرد و روز دوشنبه هم شورای نگهبان مصوبه مجلس را تاييد کرد.
XS
SM
MD
LG