لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

واشينگتن پست: گمانه زنی وزير دفاع آمريکا درباره زمان حمله اسرائيل به ايران


لئون پانه تا، وزيردفاع آمريکا،
لئون پانه تا، وزيردفاع آمريکا،
روزنامه واشينگتن پست روز پنجشنبه در مطلبی نوشته است که لئون پانه تا، وزيردفاع آمريکا، معتقد است که اسرائيل در بهار سال جاری ميلادی به تاسيسات هسته ای ايران حمله خواهد کرد.

اين درحالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه، لئون پانه تا درپاسخ به خبرنگاران مطلب نوشته شده توسط ديويد ايگنيشس، روزنامه نگار واشنگتن پست، را رد کرده است.

لئون پانه تا گفته است:«من در اين خصوص اظهار نظر نمی کنم. ديويد ايگنيشس می تواند هر چه می خواهد بنويسد، اما درباره اینکه من چه فکر می کنم ونظر من چيست، اين ها را من حوزه خودم می دانم وبه کسی مربوط نيست.»

وزيردفاع آمريکا گفته است:«اسرائيلی ها مطرح کردند که درحال بررسی اين (يک حمله) هستند، ماهم نگرانی هايمان را دراين مورد مطرح کرديم.»

ديويد ايگنيشس در واشينگتن پست نوشته که لئون پانه تا معتقد است که « احتمال خيلی زيادی وجود دارد که اسرائيل درماه آوريل،مه يا ژوئن، به ايران حمله کند، پيش از اين که ايران به مرحله ای برسد که اسرئيل آن را «منطقه مصونيت» برای ساخت بمب می داند.»

درهمين زمينه یک مقام بلندپايه دولت آمريکا به شبکه «سی ان ان » گفته است: لئون پانه تا به اين نتيجه رسيده است احتمال زیادی وجود دارد که اسرائيل به تاسيسات هسته ايران دربهارآينده حمله کند.

اين مقام دولت امريکا که خواسته نامش فاش نشود همچين گفته است:اين درک کلی در دولت وجود دارد که اسرائيل ممکن است به این نتيجه برسد که ايران در حال توسعه سلاح هسته ای است.

وزيردفاع آمريکا روزيکشنبه به شبکه«سی بی اس» گفته بود که ايران در حدود يکسال نياز دارد تا به دانش توليد سلاح هسته ای دست پيدا کند ولی دو يا سه طول خواهد کشيد تا آن را عملياتی کند. وی اضافه کرده بودکه دولت اوباما به تلاش خود برای جلوگيری از اين اقدام ايران ادامه می دهد.

آقای پانه تا همچنين گفته بود که دولت آمريکا مخالف دستيابی ايران به سلاح هسته ای است.

به گفته وی، تلاش ايران در اين زمينه «خط قرمز» ايالات متحده آمريکا محسوب می شود .

وزیردفاع آمریکا اضافه کرده بود:«از آنجايی که ما در اين رابطه هدف مشترکی با اسرائيلی ها داريم برای آنها نيز اين يک خط قرمز است.»

جمهوری اسلامی ايران در حال حاضر به دليل تعقيب برنامه هسته ای خود تحت فشارهای شديد اقتصادی و سياسی بين المللی قرار دارد و کشورهای غربی از تهران خواسته اند تا برای راستی آزمايی فعاليت های هسته ای خود با آژانس همکاری کند.
XS
SM
MD
LG