لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۳

حکم چهار سال حبس برلوسکونی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد


تاکنون چندین پرونده حقوقی علیه سیلویو برلوسکونی ۷۶ ساله تشکیل شده است.
تاکنون چندین پرونده حقوقی علیه سیلویو برلوسکونی ۷۶ ساله تشکیل شده است.
یک دادگاه تجدیدنظر در ایتالیا حکم چهار سال زندان و پنج سال محرومیت از تصدی مناصب دولتی توسط سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا، را به اتهام فرار مالیاتی تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادگاه تجدیدنظر روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین، با متهم کردن سیلویو برلوسکونی به فرار مالیاتی از طریق شرکت رسانه‌ای‌‌ مِدیاسِت، حکم چهار سال زندان و پنج سال محرومیت وی از فعالیت دولتی را تایید کرد.

در ایتالیا، متهم تا تایید نهایی حکم بی‌گناه شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که وکلای آقای برلوسکونی ۷۶ ساله این بار خواستار تجدیدنظر در این حکم از سوی دادگاه عالی شوند.

در صورت تایید نهایی حکم آقای برلوسکونی نیز انتظار نمی‌رود که وی برای سپری کردن دوران محکومیت چهار ساله‌اش به زندان برود زیرا به نوشته آسوشیتدپرس متهم می‌تواند درخواست سه سال مرخصی کرده و حکم یک ساله زندان نیز معمولا در ایتالیا اجرا نمی‌شود.

بر اساس پرونده سیلویو برلوسکونی، شرکت مدیاسِت مبلغ حق پخش حدود سه هزار فیلم آمریکایی را بالاتر از حد معمول اعلام کرده است تا از این طریق مالیات کمتری پرداخت کند. در ایتالیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی به فعالیت‌های فرهنگی مالیات کمتری تعلق می‌گیرد.

بر این اساس به گفته آسوشیتدپرس، فرار مالیاتی مدیاست با نرخ کنونی، حدود ۳۳۰ میلیون دلار منفعت غیرقانونی برای این شرکت داشته است.

برلوسکونی این اتهام‌ها را رد کرده و می‌گوید این موارد با انگیزه سیاسی مطرح شده‌اند. وکلای وی نیز می‌گویند آقای برلوسکونی در زمان صورت گرفتن این تخلفات نخست وزیر ایتالیا بود و به صورت روزانه درگیر فعالیت‌های مدیاست نبود.

این نخستین بار نیست که پرونده‌ای علیه سیلویو برلوسکونی تشکیل شده است.

وی هم اکنون متهم است که در ازای رابطه جنسی با یک دختر زیر ۱۸ ساله پول پرداخت کرده است. حکم وی هنوز اعلام نشده است.

پیشتر نیز آقای برلوسکونی به اتهام انتشار متون استراق سمع‌ محرمانه پلیس در روزنامه متعلق به خود، به یک سال حبس محکوم شد اما به زندان نرفت.

در عین حال دو پرونده فساد مالی نیز در کارنامه برلوسکونی وجود دارد که در نهایت مشمول قاعده مرور زمان شده و منقضی اعلام شدند.
XS
SM
MD
LG