لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

«سپاه هفت عضو سایت نارنجی را بازداشت کرد»


گزارش ها از ايران حاکی از افزايش فشار بر فعالان عرصه اينترنت است. در تازه ترين مورد اين گونه اقدامات، ۷ تن از اعضای گروه يکی از وبسايت های مرتبط با اخبار فناوری بازداشت شده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:01 0:00
لینک مستقیم
صبح روز سه شنبه وبسايت نارنجی، خبر را کوتاه بر روی صفحه اصلی خود گذاشته است. «تا اطلاع ثانوی آپديت نداريم». اين وبسايت يک اخبار فناوری و گجت های روز دنيا رو منتشر می کند، مرتبط با دو وبسايت ديگر با نام های نردبان و نگهبان است.

نردبان نيز اخبار مرتبط با دنيا اينترنت را منتشر می کند، و نگهبان متمرکز بر مطالب مربوط به امنيت در فضای مجازی است. وبسايت نارنجی که ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت نويسندگانش،‌ از دسترس خارج شد، در توييتر اعلام کرد که اعضايش، بامداد روز دوشنبه در شهر کرمان بازداشت شده اند. نارنجی در خبری که ساعاتی بعد از روی وبسايتش حذف شد، اعلام کرد که ۷ عضوش، توسط سپاه پاسداران بازداشت شده اند اما تاييد نهاد بازداشت کننده تا لحظه تهيه اين گزارش برای راديوفردا مقدور نبوده است. شامگاه سه شنبه، خبرگزاری فارس، به نقل از يک مقام امنيتی از بازداشت چند تن از فعالان سايبری توسط سپاه خبر داد که آنها را مرتبط با بيگانگان خوانده و افزوده جرايم آنها سايبری است.
  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG