لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۱

اعلام وضعیت اضطراری در سراسر فرانسه


نیروهای پلیس فرانسه در محل تیراندازی
نیروهای پلیس فرانسه در محل تیراندازی

به دنبال حملات و انفجارها در پاریس که دهها کشته برجای گذاشت، رییس جمهوری فرانسه جمعه ۱۳ نوامبر دراین کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و دستور داد تا همه مرزها بسته شوند.

فرانسوا اولاند در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد که مردم فرانسه پس از حملات جمعه شب، همچنان متحد و در کنار هم،‌در برابر حمله‌کنندگان خواهند ایستاد.

گزارش ها حاکی مقرارت منع آمد و شد در پاریس اعلام شده است و مقام های فرانسوی از مردم خواسته اند تا از خانه های خود خارج نشوند.

گزارش‌ها حاکی است که روز جمعه ۱۳ نوامبر دو انفجار در نزدیکی استادیومی در پاریس و همچنین تیراندازی در رستورانی در مرکز این شهر روی داده است و مقام های پلیس فرانسه گفته‌اند که در این حملات دستکم ۴۰ نفر کشته و شماری مجروح شده‌اند.در همین حال، گزارش ها حاکی است، ده ها نفر در یک سالن کنسرت گروگان گرفته شده اند.

به گزارش «سی ان ان» دستکم ۱۱۸ نفر در سالن کنسرت کشته شده اند.

گزارش ها حاکی است که پلیس به این سالن حمله کرده و چهار مهاجم را کشته است. گفته می شود سه نفر از مهاجمان کمربند انفجاری داشته اند.

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» به نقل از منابع پلیس فرانسه می گوید، که تلفات انفجار و تیراندازی تاکنون به ۱۵۸ کشته رسیده است.

به گزارش رویترز، علاوه بر تیراندازی در رستوران و چند انفجار در نزدیکی استادیومی در پاریس، در یک مرکز خرید در منطقه ۱۱ پاریس نیز تیراندازی روی داده است.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید، علاوه برگروگانگیری دستکم ۱۰۰ نفر در یک سالن کنسرت در پاریس، در تیراندازی و انفجارهای پاریس بین ۳۵ تا ۴۰ نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس فرانسه می‌گوید، در نزدیکی استادیوم فوتبال در شمال پاریس دو انفجار رخ داده است.

یک شبکه تلویزیونی پاریس نیز گزارش داده است که تعدادی در تیر اندازی در رستورانی در مرکز پاریس روز جمعه ۱۳ نوامبر کشته شده اند.

طبق این گزارش یک مقام پلیس پاریس که خواست نامش فاش نشود، تایید کرده است که یک انفجار در یک میکده در نزدیکی استادیوم روی داده است. در این استادیوم بازی آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود.

XS
SM
MD
LG